Profil

Romero-Muñoz Eloy

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Anckaert, Philippe (6)
Dachet, Dylan  (3)
Georis, Jonathan (3)
Herbinaux, Nadège (3)
Thomas, Séverine (3)
Main Referenced Keywords
Didactique des langues modernes (10); FWB (6); Pacte pour un Enseignement d'Excellence (6); Teacher training (4); CE1D (3);
Main Referenced Disciplines
Languages & linguistics (33)
Literature (1)
Education & instruction (1)

Publications (total 35)

The most downloaded
201 downloads
Romero-Muñoz, E., Dachet, D., Anckaert, P., & Herbinaux, N. (2020). Le recours au numérique a-t-il un effet sur la dynamique motivationnelle et émotions des élèves au cours de néerlandais ? Le cas de Kahoot ! NEXUS. https://hdl.handle.net/2268/254027

Romero-Muñoz, E., Decorte, & Dachet, D. (15 September 2023). How applicable is applied cognitive linguistics? Exploring the usability of teaching materials inspired by Cognitive Grammar [Paper presentation]. Cognitive Linguistics of the Year 2023: Applied Cognition: Thought and Action, Krosno, Poland.
Peer reviewed

Romero-Muñoz, E. (2020). "Retour vers le futur", en didactique du néerlandais. Le Soir.

Romero-Muñoz, E. (2020). Intervention sur Vivacité - La journée internationale des langues.

Romero-Muñoz, E. (2020). Enseignement supérieur et Covid-19 : les tricheries, un symptôme plutôt qu’un mal ? La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E., Dachet, D., Anckaert, P., & Herbinaux, N. (2020). Le recours au numérique a-t-il un effet sur la dynamique motivationnelle et émotions des élèves au cours de néerlandais ? Le cas de Kahoot ! NEXUS.
Peer reviewed

Romero-Muñoz, E. (2020). Maintenir les évaluations pour favoriser la responsabilisation des étudiantes et des étudiants. La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E., Anckaert, P., Meunier, F., Delforge, C., Meurice, A., Van de Vyver, J., & Herbinaux, N. (March 2019). Vos élèves parlent peu les langues étrangères? Essayez le numérique! Eduquer, 144, p. 26-28.

Romero-Muñoz, E., & Thomas, S. (2019). CE1D Néerlandais. Se préparer au Certificat d’Etudes du 1er degré. Mont-Saint-Guibert, Belgium: Van In.

Romero-Muñoz, E., Georis, J., & Zanier, D. (2019). Of course! 2 NEW (+ Scoodle). Plantyn.

Romero-Muñoz, E., Thomas, S., & Georis, J. (2019). CE1D Anglais. Se préparer au Certificat d’Etudes du 1er degré. Mont-Saint-Guibert, Belgium: Van In.

Herbinaux, N., Romero-Muñoz, E., Anckaert, P., & Dachet, D. (07 December 2018). L'application Kahoot utilisée comme moyen d'apprentissage ludique et interactif du néerlandais a-t-elle un effet sur la dynamique motivationnelle des élèves [Paper presentation]. Ondersoeksmarkt, Lille, France.

Romero-Muñoz, E., & Anckaert, P. (07 November 2018). Quel néerlandais enseigner dans nos écoles ? Eduquer, 141, p. 20-22.

Romero-Muñoz, E., & Anckaert, P. (07 November 2018). Non, imposer une langue ne produit pas forcément les effets attendus. Eduquer, 141, 17.

Romero-Muñoz, E. (2018). Vers un enseignement qui trie encore plus ? L'Écho.

Romero-Muñoz, E. (2018). La pénibilité du métier de prof: ne nous trompons pas de combat. Echo.

Romero-Muñoz, E., & Anckaert, P. (2018). Les rapports du Service général de l’Inspection permettent-ils de déterminer le style motivationnel des enseignants de néerlandais en FWB? ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/240704.

Romero-Muñoz, E. (2018). Statut de l’erreur dans la pratique orale en classe de langues modernes – quelques pistes de réflexion [Paper presentation]. Journée d'étude sur l'oralité.

Romero-Muñoz, E., Lemoine, M., Georis, J., Thomas, S., & Zanier, D. (2018). Of course! 1 NEW (+ Scoodle). Plantyn.

Romero-Muñoz, E. (2017). Osons l'optimisme ! La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E. (2017). À qui profite le crime ? La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E. (2017). La fin des tabous sur le métier de prof. La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E. (2017). L'épreuve externe à 14 ans (CE1D) est-elle utile ? La Libre Belgique.

Romero-Muñoz, E. (2017). Faut-il imposer l'apprentissage du néerlandais dans les écoles wallonnes ?

Romero-Muñoz, E. (2017). Pour ou contre: Examens à 14 ans: un moyen efficace d'évaluer les élèves?

Romero-Muñoz, E. (2016). Travail coopératif.

Romero-Muñoz, E. (2012). La grammaire est morte? Longue vie à la grammaire! [Paper presentation]. Colloque: « Enseignement des langues étrangères: besoin de pratique innovantes ».

Romero-Muñoz, E. (2012). Never judge a (text)book by its cover: How localised is Murphy et al's 'Essential Grammar in Use - French Edition'? Folio, 15 (1), 5-10.

Romero-Muñoz, E. (2012). Book Review: Perspectives on Language Learning Materials Development. Folio, 15 (1).

Romero-Muñoz, E. (2011). A Review of “Linguistics at school: language awareness in primary and secondary education” edited by Kristin Denham and Anne Lobeck, Cambridge, Cambridge University Press, 2010, xii + 311 pp.(hardback), ISBN 978-0-521-88701-4. Language Awareness, 20 (4), 382-4.
Peer Reviewed verified by ORBi

Romero-Muñoz, E. (2011). Review of "Sabine De Knop and Teun De Rycker (eds.), Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar: A Volume in Honour of René Dirven.". English Text Construction, 4 (1), 151-4.
Peer Reviewed verified by ORBi

Romero-Muñoz, E. (2011). Il faut en finir avec l'enseignement des langues. Presses Universitaire de Namur.

Romero-Muñoz, E. (2010). Towards a more realistic FL Grammar Syllabus: A few thoughts from SLA research. Folio, 14 (2), 17-20.

Romero-Muñoz, E. (2008). Review of "Mercer et al. (2007). Learning English. (2nd edition). Abingdon, UK: Routledge.". TESL-EJ, 12 (1), 1-5.
Peer reviewed

Romero-Muñoz, E. (2001). Gendering the Color Line in Angelina Weld Grimké's "Fragment". In C. Nelson, Modern American Poetry: An Online Journal and Multimedia Companion to Anthology of Modern American Poetry. Oxford University Press.
Peer reviewed

Romero-Muñoz, E. (1999). On a Around Joy Harjo [Master’s dissertation, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/241954

Contact ORBi