Levaux, C. (2024). Evguénie Sokolov: Fake Genius, Genial Faker. In O. Bourderionnet & O. Julien, Serge Gainsbourg : An International Perspective. New York, United States - New York: Bloomsbury. ![]() |
![]() ![]() | Vandeninden, E., Levaux, C., Brahy, R. (Ed.), Pichault, F. (Ed.), & Pirenne, C. (Ed.). (2022). Construction d’un référentiel pour l’observation de la pratique professionnelle et de l’emploi culturels en Fédération Wallonie-Bruxelles. https://orbi.uliege.be/handle/2268/266907 |
![]() ![]() | Levaux, C., & Hennion, A. (2021). Introduction. In C. Levaux & A. Hennion, Rethinking Music Through Science and Technology Studies (pp. 1-8). Routledge. doi:10.4324/9780429268830-1 ![]() |
Levaux, C. (2021). Appel à projets générique - AAPG 2021. https://orbi.uliege.be/handle/2268/266906 |
![]() ![]() | Levaux, C., & Pirenne, C. (2021). Experts / non experts des musiques populaires : au-delà des frontières. Volume! La Revue des Musiques Populaires, 18 (2), 7-12. ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C., & Hennion, A. (Eds.). (2021). Rethinking Music Through Science and Technology Studies. New York, United States: Routledge. doi:10.4324/9780429268830 |
Levaux, C., & Pirenne, C. (Eds.). (2021). Experts, non-experts et construction participative du savoir. Special issue of Volume! La revue des musiques populaires 18/2. Rennes, France: Éditions Mélanie Seteun. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2021). Vers une étude citoyenne des musiques populaires ? Volume! La Revue des Musiques Populaires, 18 (2), 85-98. ![]() |
Levaux, C. (2020). We Have Always Been Minimalist. Berkeley, United States - California: University of California Press. |
Levaux, C. (2020). Het obscene gesublimeerd. Over een petomane schilder die Serge Gainsbourg en zijn publiek een spiegel voordhoudt. In F. mus (Ed.), Grondtonen. Als Muzikanten Schrijvers Worden (pp. 167-178). Uniboek. |
Levaux, C. (28 May 2019). Evguénie Sokolov (Serge Gainsbourg), un conte parabolique [Paper presentation]. Ambivalence culturelle, traduction intersémiotique et identités artistiques. La production littéraire des musiciens-écrivains, Liège, Belgium. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2019). Minimalisme / musiques populaires : un cas pour la théorie de l’acteur-réseau. Musimédiane, 11. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2019). Une musique pour tous les jours: Explorer les liens entre son et quotidien. SigMa, 3, 335-352. doi:10.6093/sigma.v0i3.6558 ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C. (2019). Collins, Nicolas. 2015. Micro Analyses, édité et traduit de l’anglais par Lionel Bize, Laura Daengeli, Samia Guerid, Christian Indermuhle, Christine Ritter et Thibault Walter. Paris: Van Dieren. Volume! La Revue des Musiques Populaires, 15 (3), 139-142. doi:10.4000/volume.7351 ![]() |
Levaux, C. (11 April 2018). Evguénie Sokolov, un conte parabolique [Paper presentation]. Serge G.: An International Conference on Serge Gainsbourg, Paris, France. |
Levaux, C. (2018). Rage Against the Machine. Rouen, France: Densité. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2018). Introduction. Play it again (and again), Sam. In C. Levaux & O. Julien, Over and Over. Exploring Repetition in Popular Music (pp. 1-10). New York, United States - New York: Bloomsbury Academic. ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C. (2018). Towards an Alternative History of Repetitive Audio Technologies. In C. Levaux & O. Julien, Over and over. Exploring Repetition in Popular Music (pp. 51-64). New York, United States - New York: Bloomsbury Academics. ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C., & Julien, O. (Eds.). (2018). Over and Over. Exploring Repetition in Popular Music. New York, United States - New York: Bloomsbury Academic. |
![]() ![]() | Levaux, C. (August 2017). The Forgotten History of Repetitive Audio Technologies. Organised Sound, 22 (2), 187-194. doi:10.1017/S1355771817000097 ![]() |
Levaux, C. (19 November 2016). How Discourse about Music makes ‘Music'. The case of American Experimental Music in the 20th Century [Paper presentation]. Capstone conference, Intermediality and Paratextuality, Liège, Belgium. |
Levaux, C. (15 November 2016). Actor-Network Theory’s perspectives for musicology [Paper presentation]. Doctoral seminar musicology, Leuven, Belgium. |
Levaux, C. (08 September 2016). Should We Revisit The Rise of the Creative Class? [Paper presentation]. ESA-Arts 2016 Arts and creativity: working on identity and difference, Porto, Portugal. |
Levaux, C. (25 March 2016). Pour une analyse du discours des sciences humaines [Paper presentation]. Doctoral seminar “Literary studies and discourse analysis”, Leuven, Belgium. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2016). Henry Flynt. Compositions 1959-1984. Revue et Corrigée, 108, 31-33. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2016). Loop. Rock Music Studies, 3 (2), 167-179. ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C. (2016). Nous avons toujours été minimalistes. La musicologie à l'épreuve de la sociologie des sciences [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/192890 |
![]() ![]() | Levaux, C., & Lowies, J.-G. (2015). Salariat et chômage des artistes en Belgique. Revue de la Société Liégeoise de Musicologie, 31-33. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2015). La Monte Young vs The Velvet Underground, Minimalisme vs Punk, savant vs populaire : constructions et déconstructions postmodernes. Volume! La Revue des Musiques Populaires, 11 (2), 101-121. ![]() |
Belloi, L., Delville, M., Levaux, C., & Pirenne, C. (Eds.). (2015). Boucle et répétition : musique, littérature, arts visuels. Liège, Belgium: Presses Universitaires de Liège. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2015). Henry Flynt et la réinvention des racines culturelles. TACET, 4, 264-289. ![]() |
![]() ![]() | Levaux, C. (2015). Démesures. Une histoire du drone des 1960 à nos jours. Interval(les), 7, 62-75. |
Levaux, C., & Pirenne, C. (2015). Popular Music & Food. In G. Celant, Arts & Foods. Rituals Since 1851 (pp. 586-595). Milan, Italy: Mondadori Electa. |
Levaux, C. (2015). Introduction. In L. Belloi, M. Delville, C. Levaux, ... C. Pirenne (Eds.), Boucle et répétition : musique, littérature, arts visuels (pp. 7-14). Liège, Belgium: Presses Universitaires de Liège. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2015). Open Thought. Minimal Music: a Case for Actor-Network Theory? [letter to the editor]. Minimal Matters. Newsletter of the Society for Minimalist Music, 3. |
Levaux, C. (2015). DIY as a Tool for Understanding Musicological Paradigms. In P. Guerra & A. Bennett, Keep it Simple, Make it Fast! An Approach to Underground Music Scenes. Volume 1 (pp. 385-389). Porto, Portugal: Faculty of Arts and Humanities of University of Porto. |
Levaux, C., & Pirenne, C. (2015). Popular Music & Food. In G. Celant, Arts & Foods. Rituali dal 1851. [Italian translation.] (pp. 586-595). Milan, Italy: Mondadori Electa. |
Levaux, C. (15 December 2014). La construction sociale d’un genre savant: un cas pour la théorie de l’acteur-réseau [Paper presentation]. Journées d’analyse musicale 2014 de la Sfam, Musique savante / Musique actuelles : articulations, Paris, France. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2014). Colin Stetson : l'indie rock. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège. |
![]() ![]() | Levaux, C. (September 2014). William Basinski, The Disintegration Loops. De l’érosion de l’espace sonore. L’antithèse totaliste. Revue et Corrigée, 101, 24-27. |
![]() ![]() | Levaux, C. (09 July 2014). Same objects, different discourses. La Monte Young vs The Velvet Underground, Rhys Chatham vs The Ramones [Paper presentation]. Keep it simple, Make it fast! Underground music scenes and DIY cultures, Porto, Portugal. |
Levaux, C. (06 June 2014). The No-Value of Popular Music in the Twenty First Century [Paper presentation]. Pop Life : The Value of Popular Music in the Twenty First Century, Northampton, United Kingdom. |
![]() ![]() | Levaux, C., & Delville, M. (2014). Chris Cutler, Loops. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège. |
Levaux, C. (09 May 2014). Minimalisme / Punk : quand la musicologie façonne le genre [Paper presentation]. Popular Culture Association of Canada 4th Annual Conference, Calgary, Canada. |
Levaux, C. (01 March 2014). Minimalism / Punk: when musicological discourse shape genre [Paper presentation]. Joint Meeting of the Dutch Flemish Society for Music Theory, The Royal Society for Music History of the Netherlands, and the Royal Society for Music History of Belgium, La Haye, Netherlands. |
Levaux, C. (22 February 2014). William Basinski: The Disintegration Loops. From memory to oblivion [Paper presentation]. RMA Study Day: Memory in post-1980s music: history, form, perception, York, United Kingdom. |
![]() ![]() | Levaux, C., & Radermecker, A.-S. (Eds.). (2014). Artistes, musiques et publics en Wallonie et à Bruxelles (1990–2010). Revue de la Société Liégeoise de Musicologie, 31-33. |
Levaux, C. (04 October 2013). From One Loop To Another: From Minimalism To Indie Rock [Paper presentation]. Fourth International Conference on Music and Minimalism, Long Beach, CA, United States. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2013). Hommage à Henri Dutilleux. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège. |
Levaux, C. (17 April 2013). Boucles. Du minimalisme à l’indie rock [Paper presentation]. Institut des hautes études des communications sociales, Bruxelles, Belgium. |
Levaux, C. (17 February 2013). Le genre musical sous l’œil de la sociologie des sciences [Paper presentation]. Conférence organisée dans le cadre du PAI Literature and media innovation, Liège, Belgium. |
![]() ![]() | Corswarem, E., & Levaux, C. (2012). Le public est tenu à distance. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/170373. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2009). Elmore D, de la dialectologie au blues d’aujourd’hui. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège. |
![]() ![]() | Levaux, C. (2009). Des enregistrements inédits. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège. |