[en] The paper shows that if television is globally a deterrent of public involvement (but not at the level often supposed by social scientists), reading newspaper fosters involvement and Internet is more ambiguous.
Disciplines :
Political science, public administration & international relations
Author, co-author :
Jacquemain, Marc ; Université de Liège - ULiège > Institut des sciences humaines et sociales > Sociologie des identités contemporaines
Italiano, Patrick ; Université de Liège - ULiège > Institut des sciences humaines et sociales > Sociologie des identités contemporaines
Matagne, Geoffroy ; Université de Liège - ULiège > Département de science politique > Politique belge
Language :
French
Title :
L'engagement est-il soluble dans les médias ?
Alternative titles :
[en] Can public involvement be desolved within media ?
Publication date :
2010
Event name :
Congrès de l'association belge de science politique
Event organizer :
Association belge de science politique
Event place :
Louvain La Neuve, Belgium
Event date :
avril 2008
Audience :
International
Main work title :
Engagements actuels actualité des engagements
Editor :
Jacquemain, Marc ; Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales
Delwit, Pascal
Publisher :
Academia Bruylant, Louvain la neuve, Belgium
ISBN/EAN :
9782872099726
Collection name :
Collection science politique N° 7
Pages :
43-67
Peer reviewed :
Peer reviewed
Funders :
FWB - Fédération Wallonie-Bruxelles F.R.S.-FNRS - Fonds de la Recherche Scientifique