[en] As frequently pointed out, information given to learners about their performance favourably influences their achievement. This was confirmed in the motor learning area and was also found in several studies dealing with teaching effectiveness. These studies have reinforced the significance of feedback for teachers eager to improve the performance of their pupils. ...
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Marc ; Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Hilbert, Jean-Marie; Université de Liège - ULiège > Département des activités physiques et sportives > Pédagogie des activités physiques et sportives
Piéron, Maurice; Université de Liège - ULiège > Départmeent des activités physiques et sportives > Pédagogie des activités physiques et sportives
Language :
English
Title :
Effects of an observation training program on feedback. Study of several cases
Publication date :
May 1995
Event name :
Séminaire international sur la formation des enseignants à une pratique réflexive en éducation physique
Event organizer :
Université du Québec à Trios-Rivières
Event place :
Trois-Rivières, Canada
Event date :
Juillet 1993
Audience :
International
Main work title :
Better teaching in physical education? Think about it!
Editor :
Paré, Claude
Publisher :
Université du Québec à Trois-Rivières, Trois-Rivières, Canada