Reference : Perception des commerces et comportement spatial des consommateurs. Considérations th...
Scientific congresses and symposiums : Paper published in a book
Business & economic sciences : Special economic topics (health, labor, transportation…)
Social & behavioral sciences, psychology : Human geography & demography
http://hdl.handle.net/2268/72308
Perception des commerces et comportement spatial des consommateurs. Considérations théoriques et empiriques
French
[en] Perception of commercial Etablishments and spatial consumer Behaviour. Some theoretical and empirical Thoughts
Merenne-Schoumaker, Bernadette mailto [Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie >]
1987
Publié ave cle concours du CNRS et de la Fondation Turner pour la Recherche en Distribution
Recherches géographiques et activités commerciales -
[en] Geographical Research on Commercial Activities
Metton Alain
Université d'Orléans
Collection Commerce et Société
235-248
No
Yes
International
Orléans
France
Colloque international du Groupe de travail : Géographie des activités commerciales de l'UGI
1985
Alain Metton
Paris
France
[en] Spatial behaviour ; Retail trade
[fr] Comportement spatial ; Commerce de détail
[en] This article present a general model trying to take into account the decision-making process implied in the consumer's spatial behaviour. The basic question in research about perception of space and commercial customs is to know who buys and where. The characteristics of the consumers and of the shops are not enough to explain the spatial behaviour and choice of the consumers. Attitudes, mentalities and preferences of the individual must also be accounted for.
[fr] Cet article présente un modèle général permettant de prendre en compte le processus de décision intervenant dans le comportement spatial du consommateur. La question de base de cette recherche est de déterminer qui achète où et pourquoi. Les caractéristiques des consommateurs et des lieux d'achat ne peuvent expliquer totalement ce choix. Attitudes, mentalités et préférences doivent aussi être prises en compte
SEGEFA : Service d'Etudes en Géographie économique fondamentale et appliquée
Researchers ; Professionals ; Students
http://hdl.handle.net/2268/72308

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Mérenne Perception des commerces et comportement spatial des consomateurs 1977.pdfPublisher postprint1.03 MBView/Open

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