No document available.
Abstract :
[en] An analysis of methods of commercial locations. The results of a ground survey.
This article presents a survey and an outlook on commercial location in three differents sectors whereby the results are particularly interesting: spatial organization of equipments, dynamism of evolutions and motivations of differents locations. In every case, we have tried to demonstrate the methods to use and the primary possible methods that can be investigated. All methodolo¬gical problems are not yet resolved, but we can observe how the development of marketing geography of retailing depends on collecting technics and the modality of methods.
[fr] Cet article présente les apports de l'enquête de terrain aux études de localisation commerciale dans trois secteurs où les résultats s'avèrent particulièrement intéressants: l'organisation spatiale des équipements, la dynamique des évolutions et les motivations des localisations. Dans chaque cas, nous avons cherché à montrer les méthodes à utiliser et les principales voies de recherche possibles. Tous les problèmes méthodologiques ne sont certes pas encore résolus, mais on perçoit bien, dès à présent, combien le développement de la géographie du commerce de détail est dépendant des techniques de collecte des données et de la rigueur des méthodes de traitement des informations.
Scopus citations®
without self-citations
2