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EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2003 - Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Lange, André
2003Council of Europe, Strasbourg, France
Editorial reviewed
 

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Keywords :
television; télévision; Fernsehen; audiovisual market; marché audiovisuel; publicité; advertising; Werbung
Abstract :
[en] Chapter 1 - Methodology Population and currency exchange rates. Chapter 2 - European audiovisual markets and companies in the global context Leading media companies in the world, size of the European audiovisual market, international trade in audiovisual programmes. Chapter 3 - Radio and television companies - European summary Companies' revenues, financial situations and performances by categories of company and country. Chapter 4 - Television companies in 31 countries Analysis country by country, from Austria to Turkey, including the financial situation of national TV , the industry and the main TV companies. Chapter 5 - Advertising Advertising expenditure, distribution of adspend, advertising expenditure in TV and cinema, advertising in Central and Eastern Europe.
[fr] Chapitre 1 - Méthodologie Activités des entreprises du service audiovisuel et taux de change de monnaies. Chapitre 2 - Les marchés et entreprises audiovisuelles dans le contexte mondial Les principaux groupes mondiaux de communication, taille du marché audiovisuel européen, le commerce international des programmes. Chapitre 3 - Les entreprises de radio et télévision Synthèse européenne : revenus des entreprises, situations financières et performances par catégorie d'entreprise, pays par pays, Chapitre 4 - Les entreprises de télévision dans 31 pays Analyse pays par pays de l'Autriche à la Turquie), incluant la situation financière télévisuelle nationale, l'industrie et les principales entreprises TV. Chapitre 5 - Publicité Investissements publicitaires, ventilation des investissements publicitaires, investissements publicitaires TV et cinéma, publicité en Europe centrale et orientale.
[de] Kapitel 1 - Methodik Bevölkerung und Wechselkurse. Kapitel 2 - Die europäischen Märkte und Unternehmen des audiovisuellen Bereichs im weltweiten Kontext Darstellung der wichtigsten Medienunternehmen, Größe des europäischen audiovisuellen Marktes, Internationaler Handel mit audiovisuellen. Kapitel 3 - Europäische Hörfunk- und Fernsehunternehmen - Überblick Erträge, finanzielle Lage und wirtschaftlicher Erfolg der verschiedenen Unternehmenskategorien - Land für Land. Kapitel 4 - Fernsehunternehmen in 31 Ländern Analyse nach Ländern, von Österreich (AT) bis Türkei (TR), einschließlich der Darstellung der finanziellen Situation der nationalen TV -Industrie und der wichtigsten Fernsehunternehmen. Kapitel 5 - Werbung Werbeaufwendungen für Massenmedien, Aufteilung der Werbeaufwendungen, Werbung in Mittel- und Osteuropa.
Disciplines :
Performing arts
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Communication & mass media
Editor :
Lange, André  ;  EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory [FR]
Language :
English
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2003 - Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEEN DE L'AUDIOVISUEL - Annuaire 2003 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Volume 1 : Economie du secteur audiovisuel européen
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch 2003 Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa - Band 1: Die wirtschaftliche Lage des audiovisuellen Sektors in Europa
Publication date :
2003
Publisher :
Council of Europe, Strasbourg, France
ISBN/EAN :
9287152209
Number of pages :
144
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Funders :
EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory
Available on ORBi :
since 01 October 2024

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