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Abstract :
[en] Chapter 1 - Methodology
Population and currency exchange rates.
Chapter 2 - European audiovisual markets and companies in the global context
Leading media companies in the world, size of the European audiovisual market, international trade in audiovisual programmes.
Chapter 3 - Radio and television companies - European summary
Companies' revenues, financial situations and performances by categories of company and country.
Chapter 4 - Television companies in 31 countries
Analysis country by country, from Austria to Turkey, including the financial situation of national TV , the industry and the main TV companies.
Chapter 5 - Advertising
Advertising expenditure, distribution of adspend, advertising expenditure in TV and cinema, advertising in Central and Eastern Europe.
[fr] Chapitre 1 - Méthodologie
Activités des entreprises du service audiovisuel et taux de change de monnaies.
Chapitre 2 - Les marchés et entreprises audiovisuelles dans le contexte mondial
Les principaux groupes mondiaux de communication, taille du marché audiovisuel européen, le commerce international des programmes.
Chapitre 3 - Les entreprises de radio et télévision
Synthèse européenne : revenus des entreprises, situations financières et performances par catégorie d'entreprise, pays par pays,
Chapitre 4 - Les entreprises de télévision dans 31 pays
Analyse pays par pays de l'Autriche à la Turquie), incluant la situation financière télévisuelle nationale, l'industrie et les principales entreprises TV.
Chapitre 5 - Publicité
Investissements publicitaires, ventilation des investissements publicitaires, investissements publicitaires TV et cinéma, publicité en Europe centrale et orientale.
[de] Kapitel 1 - Methodik
Bevölkerung und Wechselkurse.
Kapitel 2 - Die europäischen Märkte und Unternehmen des audiovisuellen Bereichs im weltweiten Kontext
Darstellung der wichtigsten Medienunternehmen, Größe des europäischen audiovisuellen Marktes, Internationaler Handel mit audiovisuellen.
Kapitel 3 - Europäische Hörfunk- und Fernsehunternehmen - Überblick
Erträge, finanzielle Lage und wirtschaftlicher Erfolg der verschiedenen Unternehmenskategorien - Land für Land.
Kapitel 4 - Fernsehunternehmen in 31 Ländern
Analyse nach Ländern, von Österreich (AT) bis Türkei (TR), einschließlich der Darstellung der finanziellen Situation der nationalen TV -Industrie und der wichtigsten Fernsehunternehmen.
Kapitel 5 - Werbung
Werbeaufwendungen für Massenmedien, Aufteilung der Werbeaufwendungen, Werbung in Mittel- und Osteuropa.
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2003 - Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEEN DE L'AUDIOVISUEL - Annuaire 2003 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Volume 1 : Economie du secteur audiovisuel européen
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch 2003 Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa - Band 1: Die wirtschaftliche Lage des audiovisuellen Sektors in Europa