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EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2004 Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Volume 4: Multimedia and New Technologies
Lange, André; Keen, Ben
2004Council of Europe, Strasbourg, France
Editorial reviewed
 

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Keywords :
multimedia; multimédia; faciliy companies; sociétés de service technique; videogame; jeux vidéo; interactive entertainment; divertissement interactif
Abstract :
[en] Chapter 16 - The interactive leisure market PC households, game console households, PC interactive leisure software sales, console and handheld interactive leisure software sales, number of released titles, publishers. Chapter 17 - The online market Online households, narrowband / broadband households, entertainment e-commerce, streaming media, Internet distribution of feature films Chapter 18 - New television services VoD/PPV/NVoD-enabled households, PPV/NVoD services, VoD trials/services, interactive television. Chapter 19 - Electronic cinema High-end digital and alternatives. Chapter 20 - Facility companies Film laboratories, companies specialized in duplication, infography, animation and special effects.
[fr] Chapitre 16 - Le marché du divertissement interactif Equipement des ménages en PC, consoles de jeux, vente de logiciels de loisirs interactifs pour PC, ventes de logiciels de loisirs interactifs pour consoles, nombre de titres sortis, éditeurs. Chapitre 17 - Le marché "en ligne" Equipement des ménages, commerce électronique du divertissement, streaming media, distribution sur Internet des films de long métrage. Chapitre 18 - Les nouveaux services de télévision Equipement des ménages en VoD/PPV/NVoD-enabled, Services PPV/NvoD, Vod expériences et services interactifs, télévision interactive. Chapitre 19 - Le cinéma électronique Haut de gamme numérique, alternatives Chapitre 20 - Les entreprises de services techniques Laboratoires cinématographiques, entreprises spécialisées dans la duplication, l'infographie, l'animation et les effets spéciaux.
[de] Kapitel 16 - Der interaktive Unterhaltungsmarkt PC Haushalte, Spielkonsolen, Absatz von interaktiver PC Unterhaltungssoftware, Absatz interaktiver Unterhaltungssoftware für Spielkonsolen, Anzahl veröffentlichter Titel, Verlage. Kapitel 17 - Der Online Markt Online Haushalte, Schmalband-/Breitbandhaushalte, elektronischer Unterhaltungshandel, Streaming Media, Internetdistribution von Kinofilmen. Kapitel 18 - Neue Fernsehdienste VdO/PPV/NvoD-empfangfähige Haushalte, PPV/NVoD Dienste, VoD Versuchsdienste, Interaktives Fernsehen. Kapitel 19 - Elektronisches Kino High-end Digital und Alternativen. Kapitel 20 - Dienstleistungsunternehmen Kopierwerke, Bild- und Tonträgervervielfältigungsunternehmen, Unternehmen für Computergraphik, Animation und Spezialeffekte.
Disciplines :
Performing arts
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Communication & mass media
Editor :
Lange, André  ;  EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory [FR]
Keen, Ben;  EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory [FR]
Language :
English
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2004 Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Volume 4: Multimedia and New Technologies
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEN DE L'AUDIOVISUEL - Annuaire 2004 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Volume 4 : Multimédia et nouvelles technologies
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch 2004 Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa - Band 4: Multimedia und neue Technologien
Publication date :
2004
Publisher :
Council of Europe, Strasbourg, France
ISBN/EAN :
9287155631
Number of pages :
111
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Funders :
EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory
Available on ORBi :
since 01 October 2024

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