Article (Scientific journals)
Improving the teaching of entropy and the second law of thermodynamics : a systematic review with meta-analysis
Natalis, Vincent; Leyh, Bernard
2024In Chemistry Education Research and Practice
Peer reviewed
 

Files


Full Text
d4rp00158c.pdf
Author preprint (2.07 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
entropy; chemistry education; review; meta-analysis; thermodynamics; PRISMA; statistical thermodynamics; entropy teaching; tertiary education
Research Center/Unit :
DIDACTIfen - Unité de Recherche en Didactique et Formation des Enseignants - ULiège
Disciplines :
Chemistry
Education & instruction
Author, co-author :
Natalis, Vincent  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Leyh, Bernard  ;  Université de Liège - ULiège > Département de chimie (sciences) > Laboratoire de dynamique moléculaire
Language :
English
Title :
Improving the teaching of entropy and the second law of thermodynamics : a systematic review with meta-analysis
Alternative titles :
[fr] Améliorer l'enseignement de l'entropie et de la deuxième loi de la thermodynamique : une revue systématique avec méta-analyse
Publication date :
2024
Journal title :
Chemistry Education Research and Practice
ISSN :
1109-4028
Publisher :
Royal Society of Chemistry (RSC)
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
Thèse de doctorat sur l'enseignement de l'entropie
Available on ORBi :
since 11 September 2024

Statistics


Number of views
27 (8 by ULiège)
Number of downloads
1 (1 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0
OpenCitations
 
0
OpenAlex citations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi