Article (Scientific journals)
Les représentations de l'évaluation du français dans le paradigme de l'Approche par compétences chez les enseignants camerounais.
Nongni Kendjio, Chancelline Armelle
2024In Synergies France, 17, p. 211-222
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Article Synergies_les représentations de l'évaluation du français.pdf
Author postprint (313.74 kB) Creative Commons License - Attribution, Non-Commercial, No Derivative
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
évaluation, approche par compétences, représentations, didactique de français, Cameroun
Abstract :
[en] This article aims to update the representations of French teachers on the evaluation of French disciplines under the model of the Competency-Based Approach, a model used in the Cameroonian education system. We rely on interviews conducted with seven teachers from different regions of Cameroon. Through these interviews with secondary school teachers, we aim to analyze their conceptions of evaluation according to the Competency-Based Approach after more than twenty years of implementation in Cameroon, and we wonder if this has truly contributed to improving students’ skills in French. Our goal is to highlight the stereotypes that run through this didactic model. Therefore, the central question: How to consider diversity in the evaluation for a deep questioning of the representations of the notions of acceptability and norm?
Research Center/Unit :
DIDACTIfen - Unité de Recherche en Didactique et Formation des Enseignants - ULiège
Disciplines :
Languages & linguistics
Author, co-author :
Nongni Kendjio, Chancelline Armelle  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Language :
French
Title :
Les représentations de l'évaluation du français dans le paradigme de l'Approche par compétences chez les enseignants camerounais.
Alternative titles :
[en] Representations of French assessment in the paradigm of the skills-based approach among Cameroonian teachers
Publication date :
21 June 2024
Journal title :
Synergies France
ISSN :
1766-3059
eISSN :
2260-7846
Publisher :
Groupe d'Études et de Recherches pour le Français Langue Internationale (GERFLINT), Paris, France
Special issue title :
L'évaluation en tant que soutien d'apprentissage.
Volume :
17
Pages :
211-222
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Development Goals :
4. Quality education
Available on ORBi :
since 15 July 2024

Statistics


Number of views
122 (1 by ULiège)
Number of downloads
36 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi