Contribution to collective works (Parts of books)
Refreshing and expanding the meaning of research
Ollagnier-Beldame, Magali; Servais, Véronique
2024In Schoeller, Donata; Thorgeirsdottir Sigridur; Walkerden, Greg (Eds.) Practicing Embodied Thinking in Research and Learning
Peer reviewed
 

Files


Full Text
9781003397939_webpdf.pdf
Publisher postprint (1.94 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
embodied knowledge; Gendlin; Thinking at the edge; micro-phenomenology; Reflexivity; perception of the environment; Accountability of research; encountering a forest
Abstract :
[en] This paper presents an account of the process of applying Thinking At the Edge (TAE) on the course of an ongoing micro-phenomenological research project named “ExCoNat” (Investigating the Experience of Connection with Nature). ExCoNat is about the perception of the environment as responsive, and why it is important to find words to talk about such experiences as the encounter with a forest. Overall, the TAE process was deeply involving, and it contributed to uncover the values that stand at the heart of research for each of us. It also invited us to a somewhat different analysis of our data.
[fr] Cet article présente un compte rendu du processus d'application de la méthode Thinking At the Edge (TAE) dans le cadre d'un projet de recherche microphénoménologique en cours intitulé "ExCoNat" (Investigating the Experience of Connection with Nature). ExCoNat porte sur la perception de l'environnement en tant que réponse, et sur la raison pour laquelle il est important de trouver des mots pour parler d'expériences telles que la rencontre avec une forêt. Dans l'ensemble, le processus TAE a été très impliquant et a contribué à mettre en lumière les valeurs qui sont au cœur de la recherche pour chacun d'entre nous. Il nous a également invités à une analyse quelque peu différente de nos données.
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Education & instruction
Author, co-author :
Ollagnier-Beldame, Magali ;  ENSL - Ecole Normale Supérieure de Lyon [FR] > CNRS
Servais, Véronique   ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Anthropologie de la communication
 These authors have contributed equally to this work.
Language :
English
Title :
Refreshing and expanding the meaning of research
Alternative titles :
[fr] Rafraîchir et étendre la signification de la recherche
Publication date :
09 August 2024
Main work title :
Practicing Embodied Thinking in Research and Learning
Main work alternative title :
[fr] Pratiquer la pensée incarnée dans la recherche et l'apprentissage
Author, co-author :
Schoeller, Donata;  University of Iceland > Philosophy
Thorgeirsdottir Sigridur;  University of Iceland > Philosophy
Walkerden, Greg;  Macquarie University, Australia > Macqarie School of Social Sciences
Publisher :
Taylor & Francis
Edition :
Routledge
ISBN/EAN :
978-1-032-49872-0
Collection name :
Routledge International Studies in the Philosophy of Education
Pages :
100-116
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
ExCoNat
Funders :
ENSL - Ecole Normale Supérieure de Lyon [FR]
ULiège - Université de Liège [BE]
Available on ORBi :
since 03 July 2024

Statistics


Number of views
8 (1 by ULiège)
Number of downloads
1 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi