Communication publiée dans un ouvrage (Colloques et congrès scientifiques)
Introducing regenerative design and circularity into architectural and engineering curriculum
Attia, Shady
2016In Mazijn (Ed.) BUILDING A CIRCULAR ECONOMY TOGETHER
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
EESD_043_Attia_Final2.pdf
Postprint Éditeur (177.24 kB)
Télécharger

http://instituutvoorduurzameontwikkeling.be/fileadmin/user_upload/eesd2016_proceedings.pdf


Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
sustainable architecture; cradle to cradle; positive impact; buildings; higher education
Résumé :
[en] Looking today to the challenges for planning and design of sustainable built environment including, carbon emissions, climate change, human health, water problems, biodiversity, scarcity of resources, depletion of fossil fuel, population growth and urbanization; sustainable architecture will play a key role for the sustainable development of society as a whole. In the context of an architectural design studio, this paper presents the experience of introducing the concept of regenerative design within a Belgian engineering faculty. The regenerative design objective and principles are used as a method to develop engineers’ capabilities to design within a circular economy paradigm. The aim of the study is to evaluate the adoption of circular economy principles and their influence on the decision making and final outcomes on third-year architectural engineering students at the University of Liege (Ulg), Faculty of Applied Sciences in 2014 and 2015. The paper utilizes two design studios outcomes in the form of projects evaluation and students feedback, in the form of interviews and surveys, in order to assess the students’ knowledge uptake, learned skills and design capabilities. Students completed a knowledge, skills, and attitudes questionnaire before the curriculum, after the final learning experience, and one year later. The paper provides results that shed light on the opportunities, challenges and architectural engineer’s needs to engage in a circular built environment.
Centre/Unité de recherche :
Sustainable Buildings Design Lab
Disciplines :
Architecture
Auteur, co-auteur :
Attia, Shady  ;  Université de Liège > Département ArGEnCo > Techniques de construction des bâtiments
Langue du document :
Anglais
Titre :
Introducing regenerative design and circularity into architectural and engineering curriculum
Date de publication/diffusion :
05 septembre 2016
Nom de la manifestation :
8th Conference on engineering education for sustainable development, EESD 2016, 4-7 September, Bruges, Belgium
Organisateur de la manifestation :
Univeristy of Ghent
Lieu de la manifestation :
Bruges, Belgique
Date de la manifestation :
05-07 September 2016
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
BUILDING A CIRCULAR ECONOMY TOGETHER
Editeur scientifique :
Mazijn
Maison d'édition :
Univeriste de Bruges, Bruges, Belgique
ISBN/EAN :
978-90-903-0131-0
Collection et n° de collection :
D/2016/14.073/1
Pagination :
89-96
Peer review/Comité de sélection :
Peer reviewed
URL complémentaire :
Disponible sur ORBi :
depuis le 05 septembre 2016

Statistiques


Nombre de vues
425 (dont 12 ULiège)
Nombre de téléchargements
221 (dont 5 ULiège)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi