No full text
Scientific conference in universities or research centers (Scientific conferences in universities or research centers)
The exploration of environmental controversies for pedagogical purposes : How to learn again to slow down and hesitate ?
Melard, François; Semal, Nathalie; Denayer, Dorothée
2014
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
Environment; Complexity; Pedagogy; Controversy
Abstract :
[en] The purpose the conference is double : First, To share with you the interest to work on those complex situations with students : How to turn scientific and technical uncertainties, complexity and the confrontation of contradictory points of view, into pedagogical resources ? How to learn from those apparent messy, intricate, convoluted and sometimes confused situations in order to shed lights on typical or new environmental dynamics. Second, To share with you our – now - 15 years of experience in conducting a seminar called « Integrated Exercices » that take place in our 1st year of Master in Environmental Sciences and Management. The Case study of the recurring Tubize floodings (Belgium) is used through out the conference in order to illustrate both points.
Research center :
Unité de Socio-Économie, Environnement et Développement (SEED)
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Melard, François  ;  Université de Liège - ULiège > DER Sc. et gest. de l'environnement (Arlon Campus Environ.) > DER Sc. et gest. de l'environnement (Arlon Campus Environ.)
Semal, Nathalie ;  Université de Liège - ULiège > DER Sc. et gest. de l'environnement (Arlon Campus Environ.) > DER Sc. et gest. de l'environnement (Arlon Campus Environ.)
Denayer, Dorothée ;  Université de Liège - ULiège > DER Sc. et gest. de l'environnement (Arlon Campus Environ.) > Socio-économie, Environnement et Développement (SEED)
Language :
English
Title :
The exploration of environmental controversies for pedagogical purposes : How to learn again to slow down and hesitate ?
Alternative titles :
[fr] Pour une exploration des controverses à des fins pédagogiques : Comment réapprendre à ralentir et à hésiter ?
Publication date :
20 May 2014
Event name :
Teaching complexity and uncertainty on environmental issues
Event organizer :
Unité SEED - Département de sciences et gestion de l'environnement - ULg
Event place :
Arlon, Belgium
Event date :
du 20 au 21 mai 2014
Audience :
International
Funders :
F.R.S.-FNRS - Fonds de la Recherche Scientifique [BE]
ARC - FRUCTIS - ULg
Faculté des Sciences - ULg
Available on ORBi :
since 28 June 2014

Statistics


Number of views
123 (8 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi