Article (Périodiques scientifiques)
Information Literacy in Students Entering Higher Education in the French Speaking Community of Belgium: lessons learned from an evaluation
Thirion, Paul; Pochet, Bernard
2009In IFLA Journal, 35 (2), p. 152-170
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Thirion_Pochet_2009-1.pdf
Postprint Auteur (2.21 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
information literacy; university students; evaluation; French language; Belgium
Résumé :
[en] Although universities are providing more and more information literacy training for their undergraduate students, the students’ real level of information literacy at the beginning of their studies has never been assessed. Hence EduDOC has decided to team up with the CIUF ‘Library’ Commission in order to organize a wide study aiming at objectively describing this initial level of information literacy, at identifying the students’ main weaknesses, as well as allowing instructors to adjust their training on this basis. The questionnaire was based on a similar study carried out in Québec and contains 20 questions grouped in five themes relating to information search steps. It was sent in September 2007 to a random sample of students entering a higher education institution in the French Speaking Community of Belgium for the first time. The students’ rather poor results confirm that organizing an information literacy program is imperative if students are to perform well in their studies.
Disciplines :
Education & enseignement
Bibliothéconomie & sciences de l’information
Auteur, co-auteur :
Thirion, Paul  ;  Université de Liège - ULiège > CARE "Le Réseau des bibliothèques" > CARE "Réseau des Bibliothèques" : Direction générale
Pochet, Bernard  ;  Université de Liège - ULiège > Gembloux Agro-Bio Tech > Gembloux Agro-Bio Tech
Langue du document :
Anglais
Titre :
Information Literacy in Students Entering Higher Education in the French Speaking Community of Belgium: lessons learned from an evaluation
Date de publication/diffusion :
2009
Titre du périodique :
IFLA Journal
ISSN :
0340-0352
Maison d'édition :
SAGE
Volume/Tome :
35
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
152-170
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBi :
depuis le 30 juin 2009

Statistiques


Nombre de vues
602 (dont 69 ULiège)
Nombre de téléchargements
567 (dont 14 ULiège)

citations Scopus®
 
12
citations Scopus®
sans auto-citations
11
OpenCitations
 
1
citations OpenAlex
 
19

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi