Fettweis, T., Onkelinx, M.-N., Schwartz, C., Demoulin, C., Croisier, J.-L., & Vanderthommen, M. (2018). Influence of a dynamic seating habit on lumbar control motor in schoolchildren. Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation. doi:10.3233/BMR-169763 Peer Reviewed verified by ORBi |
Fettweis, T. (2017). Influence d'une prise en charge posturale sur la position assise, les capacités cognitives, le comportement et le bien-être de l'enfant en classe [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/216385 |
Fettweis, T., Nattier, E., & Vanderthommen, M. (2017). IMPACT OF DYNAMIC SEATING ON CHILD’S BEHAVIOR AND CONCENTRATION IN CLASSROOM [Poster presentation]. 2ème congrès CIAPSE. |
Fettweis, T., Onkelinx, M.-N., Schwartz, C., Demoulin, C., Croisier, J.-L., & Vanderthommen, M. (2017). Relevance of adding a triangular dynamic cushion on a traditional chair: A 3D-analysis of seated schoolchildren. Clinical Biomechanics. doi:10.1016/j.clinbiomech.2017.09.002 Peer Reviewed verified by ORBi |
Fettweis, T., Nattier, E., & Vanderthommen, M. (November 2016). Impact of postural education on child’s sitting position in classroom and on back pain [Poster presentation]. 8ème congrès biannuel de la Belgian Back Society. |
Vanderthommen, M., GROSDENT, S., Fettweis, T., Tomasella, M., & Demoulin, C. (2016). EDUCATION RACHIDIENNE : DE L’ENFANT AU SPORTIF DE HAUT NIVEAU. In Livre des Résumés du 2ème Colloque Guy Namurois (pp. 15-16). |
Fettweis, T., SCHNITZLER, T., Catale, C., & Vanderthommen, M. (December 2014). Etude corrélative entre le contrôle postural statique, la concentration et le comportement en classe d’enfants de première primaire [Poster presentation]. !ème congrès de l'AFPSA, Liège, Belgium. |
Fettweis, T., Henrist, L., & Vanderthommen, M. (2014). IMPROVING CHILD’S SITTING POSITION, BACK COMFORT AND ATTENTION IN CLASSROOM WITH A POSTURAL EDUCATION [Poster presentation]. 1er congrès CIAPSE. |
Fettweis, T., Demoulin, C., & Vanderthommen, M. (2013). Influence de la position assise d’enfants sur leurs capacités cognitives. Kinesitherapie, La Revue, 13 (136), 20-25. doi:10.1016/j.kine.2012.11.029 Peer Reviewed verified by ORBi |
Fettweis, T., Henrist, L., & Vanderthommen, M. (17 November 2012). EVALUATION AND IMPROVEMENT OF CHILD’S SITTING POSITION IN CLASSROOM [Poster presentation]. 6th Biennial Congress Belgian Back Society, Bruxelles, Belgium. |
Fettweis, T. (February 2012). Evaluation et correction de la position assise en classe chez l’enfant de première et deuxième primaire [Poster presentation]. CIFEPK, Rennes, France. |