Profil

de Moerloose Chantal

HEC Liège : UER > UER Management : Marketing

HEC Liège Research

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Lambin, Jean-Jacques (5)
Antioco, Michael (1)
Cadiat, Anne-Christine  (1)
Chumpitaz, Ruben (1)
Lindgreen, Adam (1)
Main Referenced Keywords
marketing opérationnel (4); marketing stratégique (4); operational marketing (4); strategic marketing (4); Internet (2);
Main Referenced Disciplines
Marketing (9)

Publications (total 9)

The most downloaded
24 downloads
Lambin, J.-J., Chumpitaz, R., & de Moerloose, C. (2005). Le Marketing stratégique et opérationnel, 6° Edition. (6th). Paris, France: Dunod. https://hdl.handle.net/2268/18545
The most cited
14 citations (Scopus®)
de Moerloose, C., Antioco, M., Lindgreen, A., & Palmer, R. (2005). Information kiosks: the case of the Belgian retail sector. International Journal of Retail and Distribution Management, 33 (6/7), 472-490. doi:10.1108/09590550510603651 https://hdl.handle.net/2268/18453

Lambin, J.-J., & de Moerloose, C. (2021). Le marketing stratégique et opérationnel. La démarche marketing dans une perspective responsable. 10° Edition. Malakoff, France: Dunod.

Lambin, J.-J., & de Moerloose, C. (2016). Le marketing stratégique et opérationnel. La démarche marketing dans l'économie numérique. 9° Edition. Paris, France: Dunod.

Lambin, J.-J., & de Moerloose, C. (2012). Le marketing stratégique et opérationnel. Du marketing à l'orientation-marché. 8° Edition. (8° édition). Paris, France: Dunod.

Lambin, J.-J., & de Moerloose, C. (2008). Le marketing stratégique et opérationnel. Du marketing à l'orientation-marché. 7° Edition. Paris, France: Dunod.

de Moerloose, C., Antioco, M., Lindgreen, A., & Palmer, R. (2005). Information kiosks: the case of the Belgian retail sector. International Journal of Retail and Distribution Management, 33 (6/7), 472-490. doi:10.1108/09590550510603651
Peer Reviewed verified by ORBi

Lambin, J.-J., Chumpitaz, R., & de Moerloose, C. (2005). Le Marketing stratégique et opérationnel, 6° Edition. (6th). Paris, France: Dunod.

Cadiat, A.-C., & de Moerloose, C. (13 September 2002). L'impact d'Internet sur la gestion de la relation client. Paper presented at Actes de la première journée nantaise de recherche en e-marketing, Nantes, France.

de Moerloose, C. (2000). Turning Innovation into Success. European Business Forum, 1 (Spring), 29-36.
Peer reviewed

de Moerloose, C. (1999). Contingence du type de nouveauté sur le succès des produits nouveaux. Unpublished doctoral thesis, UCL - Université Catholique de Louvain.
Jury: Lambin, J.-J. (Promotor), Steyer, A., Steydio, J.-M., ... Kestemont, M.-P.

Contact ORBi