Profil

Milo Linda

Service administratif de la Faculté (Philo et lettres)

CARE Digital Tools | Outils numériques

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Leduc, Laurent  (2)
Delfosse, Annick  (1)
Huart, Johanne  (1)
Michiels, Laurence  (1)
Tonus, Céline  (1)
Main Referenced Keywords
enseignement supérieur (2); assessment for learning (1); Bottleneck (1); communication vers les étudiants (1); course syllabus (1);
Main Referenced Unit & Research Centers
IFRES (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (3)

Publications (total 3)

The most downloaded
89 downloads
Milo, L., Tonus, C., & Leduc, L. (24 May 2024). Le Graphic syllabus, une variante du Plan de cours (plus) apte à remplir ses fonctions au service des étudiants ? [Paper presentation]. Didactifen 2024 : supports didactiques, ressources pédagogiques, Liège, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/319416

Milo, L., Delfosse, A., Huart, J., & Leduc, L. (08 January 2025). Un dispositif hybride d'Assessment for Learning dans un cours d'histoire à l'Université de Liège : quel impact sur la performance des étudiant·es ? [Paper presentation]. Paradoxes de l’innovation en évaluation au 21e siècle, Esch-sur-Alzette, Luxembourg.
Editorial reviewed

Milo, L., Tonus, C., & Leduc, L. (24 May 2024). Le Graphic syllabus, une variante du Plan de cours (plus) apte à remplir ses fonctions au service des étudiants ? [Paper presentation]. Didactifen 2024 : supports didactiques, ressources pédagogiques, Liège, Belgium.
Editorial reviewed

Verpoorten, D., Milo, L., & Michiels, L. (07 November 2023). Four variations of the decoding process in a Belgian university [Paper presentation]. Conference Decoding the Disciplines: Connecting and expanding the community, Aix-la-Chapelle, Germany.

Contact ORBi