Publications and communications of Maurine Remacle

Cloes, M., Scenna, E., Franck, N., Remacle, M., & Mouton, A. (15 May 2024). From PE to PHE: Implementation of an in-service training activity designed for secondary school PE teachers [Paper presentation]. 2024 AIESEP International Conference - Past meets the future, Jyväskylä, Finland.

Mouton, A., De Raeve, R., & Remacle, M. (06 July 2023). PE & Health: exploration of students and physical education teachers perceptions of a new curriculum in the French Community of Belgium [Paper presentation]. AIESEP 2023 Internation Conference, Santiago, Chile.

Franck, N., Remacle, M., Cloes, M., & Mouton, A. (27 August 2022). Effects of the HEPA Oblomov methodology on primary school children. European Journal of Public Health, 32 (Supplement_2). doi:10.1093/eurpub/ckac094.058

Dubuc, M.-M., Remacle, M., Marylène Goudreault, Félix Berrigan, Sylvie Beaudoin, Sylvain Turcotte, & Mouton, A. (2021). Exploring social and school support for physical activity during the COVID-19 pandemic lockdown in youth. In Damir Knjaz, Dario Novak, ... Branislav Antala, PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH ASPECTS OF COVID-19 PANDEMIC (pp. 109-124). Fédération Internationale d´Éducation Physique et Sportive (FIEPS Europe).

Franck, N., Remacle, M., Mouton, A., & Cloes, M. (2021). Activité physique, connaissances en santé et habitudes alimentaires d’élèves belge : effets de la méthodologie Oblomov. In M. Cloes, A. Mouton, ... B. Lenzen, Actes de la 11ème Biennale de l’ARIS : Former des citoyens physiquement éduqués. Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs. Liège, Belgium: PoPuPS. doi:10.25518/sepaps20.260

Remacle, M., Franck, N., Mouton, A., & Cloes, M. (2021). Avis et ressentis des enseignants en éducation physique sur la méthode ObLoMoV (Obesity and Low Motility Victims). In M. Cloes, A. Mouton, ... B. Lenzen, Actes de la 11ème Biennale de l’ARIS : Former des citoyens physiquement éduqués. Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs. Liège, Belgium: PoPuPS. doi:10.25518/sepaps20.268

Remacle, M., Franck, N., Mouton, A., Sapta, L., & Cloes, M. (01 July 2021). Comment des étudiants en éducation physique s'approprient-ils l'approche ObLoMoV lors d'un cycle d'APA avec des enfants en surcharge pondérale ? eJournal de la Recherche sur l'Intervention en Éducation Physique et Sport, HORS-SÉRIE N° 4, 131-158. doi:10.4000/ejrieps.6420

Dubuc, M.-M., Mouton, A., Goudreault, M., Petitfrère, Y., Beaudoin, S., Remacle, M., Berrigan, F., & Turcotte, S. (08 June 2021). Activité physique, temps d’écran et sommeil chez les adolescents belges et canadiens: le rôle de l’école lors du confinement lié à la COVID-19 [Paper presentation]. AIESEP 2021, Online, Canada.

Franck, N., Mouton, A., Remacle, M., & Cloes, M. (20 June 2019). Physical activity, emotional intelligence and food habits of Belgian pupils: effects of the Oblomov methodology [Paper presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.

Franck, N., Remacle, M., Mouton, A., & Cloes, M. (20 June 2019). Foster knowledge and integration of healthy behaviors among Belgian pupils : impact of the Oblomov methodology [Paper presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.

Remacle, M., Mouton, A., Franck, N., & Cloes, M. (20 June 2019). How do you experience dramatization? The Oblomov approach perceived by Belgian PE teachers [Poster presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.