Publications and communications of Christina Léonard

Gardier, M., Léonard, C., & Geurten, M. (04 January 2024). Reminiscing or playing? The power of early parent-child metacognitive interactions across contexts [Poster presentation]. CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary.

Léonard, C., Geurten, M.* , & Willems, S.*. (2024). When the past serves the future: Exploration of episodic future thinking among preschoolers [Poster presentation]. Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary.
* These authors have contributed equally to this work.

Cabello Fernandez, C., Delrue, G., SLAMA, H., Lesoinne, A., FERY, P., Billet, M., Léonard, C., Guillemin, C., Reyt, M., Requier, F., Charonitis, M., Demoulin, V., Collette, F.* , & Willems, S.*. (2022). Immediate and long-term cognitive improvement after cognitive versus emotion management psychoeducation programs : a randomised trial in covid patients with neuropsychological difficulties [Poster presentation]. BAPS congress 2022.
* These authors have contributed equally to this work.

Léonard, C., Willems, S., Billet, M., & Geurten, M. (December 2021). Monitoring et régulation métacognitive chez les enfants d'âge préscolaire : Influence du style de réminiscence parentale [Poster presentation]. Journée d'Hiver de la Société de Neuropsychologie de la Langue Française, Paris, France.

Léonard, C., Geurten, M., & Willems, S. (2021). "Raconte-moi un peu, qu'as-tu fait à l'école ?" : Proposition d'une intervention de type guidance parentale ciblant le style de réminiscence [Poster presentation]. Congrès National de Neuropsychologie Clinique, Rennes, France.

Léonard, C., Geurten, M., & Willems, S. (May 2020). Les discussions parent-enfant à propos du passé : un moyen de stimuler la performance en mémoire épisodique des enfants d'âge préscolaire [Poster presentation]. 44ème Journée de Printemps de la Société de Neuropsychologie de Langue Française.

Léonard, C., Geurten, M., & Willems, S. (December 2019). Talking about the past: a way to stimulate episodic memory development in preschoolers. Brain and Cognition, 137. doi:10.1016/j.bandc.2019.10.022