Neysen, N. (2024). Réflexions sur les impacts d’ordre sociétal, environnemental et managérial des IA génératives [Paper presentation]. Colloque 2024 de la Société Royale des Sciences de Liège, Liège, Belgium. |
Neysen, N. (2024). L'impact environnemental des technologies digitales [Paper presentation]. Les Ateliers d'Automne. |
Neysen, N. (2024). Comment appréhender l'intelligence artificielle dans mon entreprise ? L'Hobbiz, (Octobre), p. 6-11. |
Neysen, N. (2024). Réflexions sur les impacts d’ordre sociétal, environnemental et managérial des IA génératives [Paper presentation]. Groupe de travail « BIF – Balises pour l’ISSeP du Futur », Liège, Belgium. |
Neysen, N. (2024). Le chemin vers la transformation par la santé numérique [Paper presentation]. CONFÉRENCE du Groupe des organisations de la société civile du CESE. |
Neysen, N. (2023). Les hallucinations d'un transhumaniste. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2023). La cocréation de savoir au cœur de partenariats win-win. Dynamisme. |
Neysen, N. (2023). L’impact de la technologie sur les métiers et le management à l’heure de l’IA générative [Paper presentation]. Talent Brussels Yearly Meetings, Bruxelles, Belgium. |
Neysen, N. (2023). Des “super-apps”... loin d’être super. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2023). Des "super-app" loin d'être super. La Libre Belgique. |
Belleflamme, P., & Neysen, N. (2023). Platform Strategies A Guidebook for Entrepreneurs in the Platform Economy. (1st ed). Londres, Unknown/unspecified: Routledge. |
Neysen, N. (Ed.). (2023). On the Way to Augmented Intelligence. (Les Cahiers du Digital). Liège, Belgium: HEC Liège. |
Neysen, N. (2023). Une intelligence artificielle et augmentée. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (Ed.), Olivier Vergeynst (Ed.), Simon Uyttendaele (Other coll.), Hella Eric (Other coll.), Vanmuysen Cyrielle (Other coll.), & Bounazef Djida (Other coll.). (2022). Le numérique responsable - Ecoconception des systèmes d'information, des produits et des services numériques (Thonnard, R., Trans.). (Les Cahiers du Digital). Liège, Belgium: HEC Digital Lab. |
Berthoud, F., Neysen, N., & Luppens, A. (September 2022). Le poids du numérique. 15e Jour du Mois, 283 (Septembre - Décembre), p. 62-67. |
Neysen, N., Patesson, L., & Ajzen, M. (2022). Digitalisation et culture managériale. Quelles sont les évolutions en termes de culture managériale dans le contexte de digitalisation ? (Vol.2, n°3). Louvain-la-Neuve, Belgium: Université catholique de Louvain. https://orbi.uliege.be/handle/2268/295750 |
Neysen, N. (Ed.), Vergeynst, O. (Ed.), Detroz, T. (Other coll.), Keusters, D. (Other coll.), Bounazef, D. (Other coll.), Chavagne, A. (Other coll.), Reuter, G. (Other coll.), & Chonglez, L. (Other coll.). (2022). Sustainable IT - Data management, digital sobriety and inclusion (Thonnard, R., Trans.). (Les Cahiers du Digital). Liège, Belgium: HEC Digital Lab. |
Neysen, N. (2022). Transformation digitale et IA en entreprise [Paper presentation]. IA et le monde d'aujourd'hui, Liège, Belgium. |
Neysen, N., & van Zeebroeck, N. (2021). Les mythes de la digitalisation. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2021). La face obscure du numérique. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2021). Les Cahiers du Digital. Une collection HEC Liège autour du numérique. (Publication en ligne). Digital Wallonia. |
Neysen, N. (2021). Décision contre Uber : le dernier exemple du surréalisme à la belge. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2021). Quelle conséquence la crise a-t-elle sur le numérique ? La Libre Belgique. |
Belleflamme, P., & Neysen, N. (2021). A Multisided Value Proposition Canvas for Online Platforms. Journal of Business Ecosystems, 2 (1). |
Neysen, N. (2020). Transition écologique et transformation numérique. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (November 2020). La servitisation, quand l'usage devient plus important que la possession. CCImag, 8, p. 12. |
Neysen, N. (2020). Blockchain et smart contracts dans l’industrie du disque : le rôle du régulateur en vue de créer un modèle équitable. In A. Vlassis, M. Rioux, ... D. Tchéhouali, La culture à l'ère du numérique : Plateformes, normes et politiques (pp. 209-222). Liège, Belgium: Presses Universitaires de Liège. |
Paseyro Mayol, J., Gautier, A., & Neysen, N. (2020). Industry 4.0: An empirical analysis of its adoption in Wallonia. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/251879. |
Neysen, N., & Belleflamme, P. (30 June 2020). An augmented value proposition canvas for digital platforms [Paper presentation]. Symplatform symposium, Dublin, Ireland. |
Neysen, N. (June 2020). Blockchain and Smart Contracts in the Recording Industry. European Research Studies Journal, XXIII (2), 174-185. doi:10.35808/ERSJ/1587 |
Neysen, N. (2020). Résister avec l'appui du digital. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2020). Des partenariats au service de la recherche. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (2020). Réussir sa transformation digitale en tant que Grande école : de la résolution à la pratique. Grand Angle, (113). |
Curchod, C., Patriotta, G., Cohen, L., & Neysen, N. (2019). Working for an Algorithm: Power Asymmetries and Agency in Online Work Settings. Administrative Science Quarterly. doi:10.1177/0001839219867024 |
Neysen, N. (2019). Digital Transformation [Paper presentation]. EMBA Seminar in Digital Transformation, Shanghai, China. |
Neysen, N. (28 March 2019). Enjeux et stratégies de transformation numérique des universités [Paper presentation]. La gouvernance universitaire à l’ère du numérique, Sofia, Bulgaria. |
Neysen, N. (2019). Le Graal du Digital. La Libre Belgique. |
Neysen, N. (18 October 2018). Blockchain et smart contracts dans l’industrie du disque : Le rôle du régulateur en vue de créer un modèle équitable [Paper presentation]. Le contenu culturel à l’ère du numérique, Liège, Belgium. |
Neysen, N. (2018). From pipelines to platforms or how to pursue radical innovation [Paper presentation]. CONNECT, Louvain-la-Neuve, Belgium. |
Gautier, A., & Neysen, N. (2018). Deliveroo perd elle les pédales. L'écho. |
Belleflamme, P., & Neysen, N. (2017). The Rise and Fall of Take Eat Easy, or Why Markets are not Easy to Take in the Sharing Economy. DigiWorld Economic Journal, (108/4th Quad.). |
Neysen, N. (2017). Stratégie des Organisations. DeBoeck Supérieur. |
Curchod, C., Cohen, L., Patriotta, G., & Neysen, N. (July 2015). Making sense of being accountable: online customer-based evaluations at Ebay [Paper presentation]. 31st EGOS Colloquium. |
Curchod, C., Cohen, L., Patriotta, G., & Neysen, N. (2015). Being accountable through customer-based evaluations: sensemaking, power and identity at work [Paper presentation]. Annual Meeting of the Academy of Management. |
Curchod, C., Patriotta, G., & Neysen, N. (2014). Categorization and identification: The identity work of ‘business sellers’ on eBay. Human Relations. |
Neysen, N. (2010). Bridging the Gap between Value Configuration and Organizational Architecture [Paper presentation]. Annual Meeting of the Academy of Management, Montreal, Canada. |
Neysen, N. (2009). New Forms of Market Intermediation: Matching Economic and Management Perspectives [Doctoral thesis, Louvain School of Management]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/227487 |
Wautelet, Y., Neysen, N., & Kolp, M. (2009). An Ontology for Modeling Complex Inter-relational Organizations. On the Move to Meaningful Internet Systems. In Proceedings of the International Workshop on Ontology Content (pp. 564-573). Springer. |
Belleflamme, P., & Neysen, N. (2009). Coopetition in Infomediation: General Analysis and Application to e-Tourism. In A. Matias (Ed.), Advances in Modern Tourism – New Developments. Springer. |
Neysen, N., & Curchod, C. (2009). Disentangling Positive and Negative Externalities on Two-Sided Markets: the eBay Case [Paper presentation]. Annual Meeting of the Academy of Management. |
Wautelet, Y., Kolp, M., & Neysen, N. (2009). e-SPM: An Online Software Project Management Game. In Miltiadis, Information Technology, Information Systems and Knowledge Management. Springer. |
Neysen, N. (2008). Online Markets: The Actor Roles of Intermediaries. In Proceedings of the 8th Annual Conference of the European Academy of Management (pp. 51). |
Achbany, Y., Neysen, N., & Wautelet, Y. (2007). Ten Million Tourists in 2010. How Morocco Can Succeed by Developing e-Tourism. In Proceedings of the 8th Mediterranean Conference on Information Systems (pp. 125-130). |
Neysen, N., Wautelet, Y., & Achbany, Y. (June 2007). Intermédiation électronique et délégation de fonctions : comment dépasser l’hypothèse de ré-intermédiation ? Une étude exploratoire de trois cas [Paper presentation]. 16è Conference Association Internationale de Management Stratégique (AIMS). |
Belleflamme, P., & Neysen, N. (April 2007). Coopetition in Infomediation: General Analysis and Application to e-Tourism [Paper presentation]. 2nd International Conference Advances in Tourism Economics. |
Neysen, N. (September 2006). Coopetition in Infomediation [Paper presentation]. 2nd International Workshop on Coopetition Strategy. |
Neysen, N. (2006). Coopetition on Online Information Platforms: A Kind of e-Collaboration? In Proceedings of the 11th International Meeting Association Information & Management (pp. 72). |