Hausman, M., Detroz, P., Pétré, B., Guillaume, M., & Dancot, J. (22 June 2023). Feedback processing and emotion regulation in nursing students during internship. Learning and Instruction, 87 (C), 101804. doi:10.1016/j.learninstruc.2023.101804 |
Dancot, J., & Hausman, M. (09 February 2023). Attention, ça pique ! Paper presented at Colloque international multidisciplinaire "Par-dessus les épaules des stagiaires". |
Baudewyns, V., Bruyneel, A., Smith, P., Servotte, J.-C., & Dancot, J. (2022). Prevalence and factors associated with academic burnout risk among nursing and midwifery students during the COVID-19 pandemic: A cross-sectional study. Nursing Open. doi:10.1002/nop2.1575 |
Dancot, J., Pétré, B., Voz, B., Detroz, P., Gagnayre, R., Triffaux, J.-M., & Guillaume, M. (2022). Self-esteem and learning dynamics in nursing students: An existential‐phenomenological study. Nursing Open. doi:10.1002/nop2.1361 |
Dancot, J. (2022). Contribution à l'exploration de l'estime de soi des étudiants infirmiers et de son lien avec le développement de la compétence clinique. Unpublished doctoral thesis, ULiège - Université de Liège [Médecine - Département des Sciences de la Santé publique], Liège, Belgium. Jury: Guillaume, M. (Promotor), Pétré, B. (Promotor), Detroz, P., Rothan-Tondeur, M., Gagnayre, R., Romainville, M., ... STIPULANTE, S. |
Hausman, M., Dancot, J., Pétré, B., Guillaume, M., & Detroz, P. (2022). “I don't know if people realize the impact of their words”: How does feedback during internship impact nursing student learning? Assessment and Evaluation in Higher Education. doi:10.1080/02602938.2022.2130168 |
Dancot, J., & Hausman, M. (2021). Le feedback : Comment en faire un outil d'apprentissage et de bien-être pour l'étudiant infirmier en stage ? |
Dancot, J. (23 September 2021). ESTIME DE SOI DES ÉTUDIANTS INFIRMIERS ET LIEN AVEC LEUR APPRENTISSAGE. Paper presented at Séminaire de la Chaire de Recherche en Sciences infirmières, Paris, France. |
Dancot, J., Pétré, B., & Guillaume, M. (27 May 2021). Relation entre estime de soi et développement de la compétence clinique chez les étudiants infirmiers : un cercle vicieux ou vertueux ? Paper presented at Congrès international francophone de pédagogie en sciences de la santé, Strasbourg, France. |
Dancot, J., Pétré, B., Dardenne, N., Donneau, A.-F., Detroz, P., & Guillaume, M. (2021). Exploring the relationship between first‐year nursing student self‐esteem and dropout: A cohort study. Journal of Advanced Nursing, (0). doi:10.1111/jan.14806 |
Dancot, J. (10 October 2019). ESTIME DE SOI DES ÉTUDIANTS INFIRMIERS. Paper presented at Journée d’échanges scientifiques, Limal, Belgium. |
Dancot, J. (2019). L’estime de soi des étudiants infirmiers : Pouvons-nous “bien faire” ? Paper presented at Le bien-être des étudiants : Quelles vigilances éthiques dans la relation pédagogique ?, Sables d'Olonne, France. |
Dancot, J., Pétré, B., & Guillaume, M. (2019). Doctoral School Day in Public Health: A2 - How to tackle nursing students’ self-esteem decline? A qualitative phenomenological study. Archives of Public Health. |
Dancot, J. (2019). L'estime de soi des étudiants infirmiers : pouvons-nous "bien faire" ? In Hesbeen, Walter, Le bien-être des étudiants : Formations aux métiers de la santé : Repères pour une vigilance éthique dans la relation pédagogique (pp. 21-40). Paris, France: Seli Arslan. |
Dancot, J. (30 December 2016). Is Competence a Holy Grail for Teaching? Reflections on Nursing Education. Nursing and Care Open Access Journal, 1 (4), 00021. doi:10.15406/ncoaj.2016.01.00021 |
Haberey, V., & Dancot, J. (September 2016). Competencies : An Ethical Challenge for Nursing Education and Training. Annals of Nursing and Practice, 3 (6), 1067. |
Dancot, J. (21 March 2016). Postures in Therapeutic Education of Patient: A Paradigm Shift in Caregiver-Sick Person Relation? International Journal of Nursing and Clinical Practices, 3, 178. doi:10.15344/2394-4978/2016/178 |