Publications and communications of Magali Krzemien

Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (2021). The generalisation of linguistic constructions in children with or without developmental language disorders. Journal of Child Language, 48 (2), 413-421. doi:10.1017/S0305000920000288

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Jemel, B., Levaux, E., & Maillart, C. (2021). How do children with developmental language disorder extend novel nouns? Journal of Experimental Child Psychology, 202, 105010. doi:10.1016/j.jecp.2020.105010

Krzemien, M., Dauvister, E., & Maillart, C. (June 2020). La généralisation chez les enfants avec un trouble développemental du langage : s'intéresser au niveau lexico-sémantique. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 166.

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., & Maillart, C. (2020). How language and inhibition influence analogical reasoning in children with or without developmental language disorder? Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 42 (1), 76-89. doi:10.1080/13803395.2019.1676881

Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (11 July 2019). Construction generalization in children with developmental language disorders. Poster session presented at Child Language Symposium, Sheffield, United Kingdom.

Krzemien, M., Desmottes, L., Leroy, S., & Maillart, C. (22 March 2019). Optimiser les apprentissages chez les enfants avec Trouble Développemental du Langage. Paper presented at Colloque internationnal de l'ASELF, Namur, Belgium.

Al Mounajjed, M., Beciani, E., D'Harcour, E., & Krzemien, M. (Other coll.). (06 October 2018). Illustration clinique: la guidance parentale dans les troubles développementaux du langage. Paper presented at Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium.

Krzemien, M., Levaux, E., & Maillart, C. (October 2018). How children with Developmental Language Disorders learn lexical categories? Poster session presented at 17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Saint Julian's, Malta.

Krzemien, M., Maillart, C., Parisse, C., & Leroy, S. (2018). Impact of processing load on analogical mapping with visual sequences in children with developmental language disorders (DLD). International Journal of Language and Communication Disorders. doi:10.1111/1460-6984.12446

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Stoffels, V., & Maillart, C. (July 2017). Language and analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: The effect of articulatory suppression. Poster session presented at 14th International Congress for the Study of Child Language, Lyon, France.

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Zghonda, H., & Maillart, C. (01 June 2017). The acquisition of nouns in children with Specific Language Impairment. Poster session presented at 7e Colloque International de l'Association française de Linguistique cognitive, Liège, Belgium.

Krzemien, M. (27 April 2017). Généralisation et raisonnement analogique chez les enfants porteurs de dysphasie. Paper presented at Beaux-midis de l'école d'orthophonie et d'audiologie de l'Université de Montréal, Montréal, Canada.

Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (2017). Analogical reasoning in children with specific language impairment: Evidence from a scene analogy task. Clinical Linguistics and Phonetics, 31 (7-9), 573-588. doi:10.1080/02699206.2017.1302509

Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (June 2016). Analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: Evidence from a scene analogy task. Poster session presented at 16th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Halifax, Canada.

Krzemien, M. (May 2016). Raisonnement analogique, connaissance relationnelle et troubles du langage. Glossa : Cahiers de l'UNADRIO, 119, 1-22.

Krzemien, M. (December 2015). Le raisonnement analogique en pathologie du langage. Cahiers de l'ASELF, 12 (4), 4-11.

Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (16 October 2015). Evaluation de la connaissance relationnelle chez les enfants dysphasiques. Poster session presented at 2ème Journée de Recherche Clinique de la CPLU, Liège, Belgium.

Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (2015). Évaluation du raisonnement analogique et des connaissances relationnelles d'enfants présentant une dysphasie. Revue de Neuropsychologie, Neurosciences Cognitives et Cliniques, 7 (4), 269-278. doi:10.1684/nrp.2015.0358