Publications and communications of Estelle Dauvister

Dauvister, E., & Maillart, C. (2022). Apprentissage de règles de catégorisation dans le Trouble Développemental du Langage. Enfance: Psychologie, Pédagogie, Neuropsychiatrie, Sociologie. doi:10.3917/enf2.221.0081

Stievenart, M., Dauvister, E., Lambert, C., & Martinez Perez, T. (2022). Accompagner le parent dans la stimulation du langage de son enfant : comment le partenariat parent-orthophoniste peut-il soutenir le sentiment de compétence parentale ? ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant.

Dauvister, E., Philis, J., & Maillart, C. (July 2021). Learning and generalization of lexical categories in Developmental Language Disorder. Poster session presented at IASCL 2021 - International Association for the Study of Child Language.

Dauvister, E., Bastings, F., & Maillart, C. (June 2021). Categorization and word extension in children with Developmental Language Disorder. Poster session presented at 18th International clinical phonetics and linguistics association (ICPLA) Conference, Online (Glasgow), United Kingdom.

Dauvister, E., Jemel, B., & Maillart, C. (2021). Preserved category-based inferences for word learning in school-aged children with Developmental Language Disorder. Clinical Linguistics and Phonetics, 33 (10-11). doi:10.1080/02699206.2021.2007286

Dauvister, E., & Maillart, C. (2021). Studying inductive inference processes to understand word learning in children with developmental language disorder: What is preserved and what is not? Paper presented at 1st international Developmental Language Disorder research conference: From evidence to impact.

Krzemien, M., Dauvister, E., & Maillart, C. (June 2020). La généralisation chez les enfants avec un trouble développemental du langage : s'intéresser au niveau lexico-sémantique. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 166.

Dauvister, E., & Maillart, C. (10 December 2019). Erreur de prédiction et apprentissage lexical dans les troubles développementaux du langage. Poster session presented at Groupe de contact en Psycholinguistique et Neurolinguistique - Rencontre 2019, Louvain-la-Neuve, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (10 December 2019). Can categorization and generalization difficulties explain word learning characteristics in Developmental Language Disorders? Poster session presented at Groupe de contact en Psycholinguistique et Neurolinguistique - Rencontre 2019, Louvain-la-Neuve, Belgium.

Dauvister, E., Martinez Perez, T., Fabry, V., & Maillart, C. (2019). Accompagner le langage de l’enfant en milieu d’accueil. Paper presented at Matinales de l'enfance, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (12 July 2019). Learning words and categories: Lexical acquisition and Bayesian inference in children with Developmental Language Disorders. Poster session presented at Child Language Symposium 2019, Sheffield, United Kingdom.

Dauvister, E., & Maillart, C. (July 2019). Apprentissage de nouveaux mots dans les troubles développementaux du langage : Catégorisation et généralisation. Poster session presented at Ecole d'été en logopédie/orthophonie 2019.

Dauvister, E., & Maillart, C. (14 May 2019). Lexical acquisition, generalization and Bayesian inference in children with Developmental Language Disorders. Poster session presented at Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences (BAPS), Liège, Belgium.

Mulquet, A., Fabry, V., & Dauvister, E. (06 October 2018). La guidance parentale en collectif avec des familles issues de milieux vulnérables. Paper presented at Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (October 2018). Word learning and Statistical Inference in Children with Developmental Language Disorder. Poster session presented at 17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Malta.

Dauvister, E., Vossius, L., & Rousselle, L. (2017). Des jeux de doigts comme renforçateurs des précurseurs des apprentissages scolaires. Cahiers de l'ASELF, 14 (2), 26-33.