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Menjot, P., Leclercq, A.-L., & Comblain, A. (28 September 2024). Methodology for selecting words in a lexical assessment task for kindergarten to primary school children [Poster presentation]. ESLA - 12th European Congress of Speech and Language therapy, Bruges, Belgium. |
Bettahi, L., Leclercq, A.-L., Schyns, M., Etienne, E., & Remacle, A. (07 September 2024). Public speaking : Acoustic characteristics of voice in giving a speech compared to a reading condition [Paper presentation]. Pan European VOice Conference 15 (PEVOC 15), Santander, Spain. |
Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (19 July 2024). Dynamic assessment for the diagnosis of developmental language disorder in children: A rapid review [Poster presentation]. IASCL 2024 - XVIth International Congress for the Study of Child Language, Prague, Czechia. |
Etienne, E., Remacle, A., Leclercq, A.-L., & Schyns, M. (10 June 2024). EVE : Emotional Voice Expressions, an acted audiovisual corpus [Paper presentation]. AIRSI2024 The Metaverse Conference goes offline. |
Leclercq, A.-L., Ménard, L., Bouchard, S., & Moïse-Richard, A. (26 April 2024). Virtu-Oses La réalité virtuelle : un outil prometteur pour aider les jeunes qui bégaient [Paper presentation]. Santé et éducation à tous les âges de la vie : Regards transdisciplinaires au service de la qualité de vie. |
Bettahi, L., Remacle, A., Schyns, M., Etienne, E., Etienne, A.-M., & Leclercq, A.-L. (25 April 2024). Prise de parole en public : Analyse du sentiment de présence et d’immersion face à une audience virtuelle et mise en relation avec l’anxiété [Poster presentation]. 1er Congrès Interdisciplinaire de RUCHE - Santé et éducation à tous les âges de la vie, Liège, Belgium. |
Etienne, E., Remacle, A., Leclercq, A.-L., & Schyns, M. (25 April 2024). EVE : un corpus audio-visuel émotionnel acté [Poster presentation]. 1er Congrès Interdisciplinaire de RUCHE - Santé et éducation à tous les âges de la vie. |
Menjot, P., Leclercq, A.-L., & Comblain, A. (25 April 2024). L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage: Revue de la littérature [Poster presentation]. 1er Congrès Interdisciplinaire de RUCHE - Santé et éducation à tous les âges de la vie, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., Waelkens, V., Roelant, E., Allegaert, M., Verhaegen, I., Claes, K., Dauvister, E., Snijders, S., Eggers, K., Moyse, A., & Van Eerdenbrugh, S. (2024). Treatment for preschool age children who stutter: Protocol of a randomised, non-inferiority parallel group pragmatic trial with Mini-KIDS, social cognitive behaviour treatment and the Lidcombe Program-TreatPaCS. PLoS ONE, 19 (7), 0304212. doi:10.1371/journal.pone.0304212 |
Maillart, C., Vangeebergen, Z., & Leclercq, A.-L. (2024). Trouble développemental du langage : identifier les impacts fonctionnels et les stratégies déployées pour les atténuer. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 190 (juin), 271-279. |
Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (2024). L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage : Fondements théoriques et perspectives. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 190 (juin). |
Ross-Lévesque, E., Leclercq, A.-L., Maillart, C., & Desmarais, C. (2024). Co-construction et validation de questionnaires en français sur le langage et les impacts fonctionnels (QLIF) : une contribution à l’évaluation orthophonique d’enfants de 3 à 12 ans. Rééducation Orthophonique, (297). |
Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (2023). Dynamic assessment for the diagnosis of developmental language disorder in children: A rapid review protocol. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/306856. |
Menjot, P.* , Bettahi, L.* , Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (2023). Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review. Journal of Voice. doi:10.1016/j.jvoice.2023.06.021 * These authors have contributed equally to this work. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., Dessart, L., & Schyns, M. (15 July 2023). Perception of avatars nonverbal behaviors in virtual reality. Psychology and Marketing, 40 (11), 2464-2481. doi:10.1002/mar.21871 |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (04 July 2023). Intégration d’une base de données EmoVox et de la Réalité Virtuelle pour l’entrainement à la prise de parole en public [Paper presentation]. Journée ACAI (Plate-forme Intelligence Artificielle) 2023, Strasbourg, France. |
Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (23 June 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Poster presentation]. Journée de la Clinique Psychologique et Logopédique de l'Université de Liège, Liège, Belgium. |
Bettahi, L., Leclercq, A.-L., & Remacle, A. (30 May 2023). Étude de validation d'une audience virtuelle pour la prise de parole en public : Protocole expérimental [Paper presentation]. Séminaire Research with Innovative Technologies, Liège, Belgium. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (15 May 2023). EmoVox: Creation of a speech database for emotion analysis [Paper presentation]. AIRSI2023 The Metaverse Conference, Zaragoza, Spain. |
Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (12 May 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Paper presentation]. Journées d'études PhonLim 2023 - Écarts à la norme et limites pathologiques, Limoges, France. |
Aunis-Oumghar, C., Vanryckeghem, M., & Leclercq, A.-L. (May 2023). Studying the Differences in the Role of Speech Related Attitude in French- Speaking Preschool Children Who Stutter and Do Not Stutter [Paper presentation]. Joint World Congress of the IFA, ICA and ISA. |
Aunis-Oumghar, C., Vanryckeghem Martine, & Leclercq, A.-L. (2023). Étude exploratoire de l’effet différentiel de l’attitude associée à la parole chez les enfants qui bégaient et ne bégaient pas, avec ou sans trouble du développement du langage. In Un autre regard sur les TND. Pratiques innovantes et expertise orthophonique au cœur du parcours de soins. France: Fédération Nationale des Orthophonistes. |
Van Eerdenbrugh, S., D'Haenens, W., Leysen, H., Leclercq, A.-L., Vanden Bempt, F., Bouckaert, L., & Vanderauwera, J. (2023). Guide de pratique clinique : Télépratique pour la logopédie et audiologie chez des enfants ≤ 12 ans. https://orbi.uliege.be/handle/2268/309419 |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (11 July 2022). Perception of avatar attitudes in Virtual Reality [Paper presentation]. AIRSI2022, Zaragoza, Spain. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (29 April 2022). Validation of a virtual framework for public speaking training [Paper presentation]. 7th International AR-VR Conférence, Lisbon, Portugal. |
Menjot, P., Leclercq, A.-L., Bettahi, L., Durieux, N., & Remacle, A. (2022). Intervention that target or affect voice or speech production during public speaking: A scoping review protocol. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/297202. doi:10.17605/OSF.IO/CHSM9 |
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Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (29 November 2021). Validation of a virtual audience in VR environments [Paper presentation]. SeminVR, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., & Leroy, S. (08 November 2021). Fiabilité et efficacité de la télélogopédie et des outils numériques chez les enfants [Paper presentation]. La logopédie à l’ère numérique : télé-pratiques et thérapies digitales, Genève, Switzerland. |
Willems, S., Goosse, M., & Leclercq, A.-L. (08 October 2021). L'interdisciplinarité dans la formation du neuropsychologue [Paper presentation]. Colloque national de neuropsychologie clinique (CNNC 4), Rennes, France. |
Menjot, P., Remacle, A., & Leclercq, A.-L. (06 October 2021). Prise de parole en public: Protocole expérimental pour la validation d'une audience virtuelle [Paper presentation]. Semin-RV: Invitation du Professeur Stéphane Bouchard, Liège, Belgium. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (28 May 2021). SpeakInVR : validation of a virtual audience [Poster presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association of Psychological Sciences, Louvain-la-Neuve, Belgium. |
Menjot, P., Remacle, A., Schyns, M., Etienne, E., & Leclercq, A.-L. (28 May 2021). Validation of a virtual audience for public speaking: Preliminary results [Poster presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association of Psychological Sciences, Louvain-la-Neuve, Belgium. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., & Schyns, M. (27 May 2021). Optimization of business processes thanks to machine learning and virtual reality. Use-case : SpeakInVR [Paper presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences : Junior Day, Louvain-la-Neuve, Belgium. |
Morsomme, D., Leclercq, A.-L., Wagener, A., & Willems, S. (11 May 2021). La télépratique comme outil clinique en psychologie et en orthophonie [Paper presentation]. Webinaire SFPL. |
Leclercq, A.-L., Ménard, L., Bouchard, S., & Moïse-Richard, A. (08 January 2021). Virtual reality- a promising tool in youths who stutter [Paper presentation]. Oxford Dysfluency Conference. |
Menjot, P., Remacle, A., Schyns, M., Etienne, E., & Leclercq, A.-L. (2021). Une audience virtuelle pour l’entrainement de la fluence de parole lors d’une prise de parole en public : Etude pilote. Cahiers de l'ASELF, 18 (2), 13-18. |
Moïse-Richard, A., Ménard, L., Bouchard, S., & Leclercq, A.-L. (2021). Real and Virtual Classrooms Can Trigger the Same Levels of Stuttering Severity Ratings and Anxiety in School-Age Children and Adolescents who Stutter. Journal of Fluency Disorders. doi:10.1016/j.jfludis.2021.105830 |
Menjot, P., Leclercq, A.-L., Schyns, M., Etienne, E., & Remacle, A. (01 December 2020). A virtual audience for public speaking: A pilot study [Poster presentation]. Meeting of the Groupe de Contact de Psycholinguistique et Neurolinguistique (GCPN), Bruxelles, Belgium. |
Wagener, A., Leclercq, A.-L., Willems, S., Belmont, A., Bogdanowicz, E., Sambon, C., Tilkin, C., Schepers, N., Baert, A., Gonzalez Léon, A., Halbart, E., Leroy, S., Leyder, L., Masson, J., Moyse, A., & Etienne, A.-M. (19 November 2020). La télépra)que comme ou)l clinique : Enjeux et perspectives [Paper presentation]. Webinaire. |
Willems, S., & Leclercq, A.-L. (19 November 2020). La télépratique comme outil clinique : enjeux et perspectives. Un point sur la littérature scientifique [Paper presentation]. Webinaire : La télépratique comme outil clinique : enjeux et perspectives. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., Peters, F., & Schyns, M. (2020). SpeakInVR : Validation d'une audience virtuelle [Paper presentation]. Lunch Talk : UER Operations. |
Leclercq, A.-L. (July 2020). Utilisation de la réalité virtuelle pour travailler l’exposition aux situations anxiogènes. Lettre Parole Bégaiement, 84. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., Peters, F., & Schyns, M. (30 April 2020). SPEAKinVR: validation of a virtual audience [Paper presentation]. 6th International AR VR Conference, Lisbon, Portugal. |
Etienne, E., Leclercq, A.-L., Remacle, A., Peters, F., & Schyns, M. (12 March 2020). SPEAKInVR : Validation d’une audience virtuelle [Paper presentation]. Semin VR. |
Leclercq, A.-L. (2020). Revue systématique : Prise en charge du bégaiement en télépratique. Les Cahiers de l'ASELF, 17 (2), p. 4. |
Leclercq, A.-L., Ménard, L., & Moïse-Richard, A. (04 July 2019). Au-delà du cabinet : Evaluer le bégaiement dans différents contextes et évaluer la qualité de vie [Paper presentation]. Ecole d'été en Logopédie-Orthophonie. |
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Leclercq, A.-L., Duwernell, C., Delaite, O., & Moïse-Richard, A. (14 May 2019). Real enough: A virtual classroom can induce an increase in anxiety and speech disfluencies in adolescents [Paper presentation]. Annual meeting of the Belgian Association for the Psychological Sciences, Liège, Belgium. |
Delbouille, J., Leclercq, A.-L., & Leclercq, B. (2019). Robots et personnages virtuels : objets et sujets d’émotions ? [Paper presentation]. Forum des savoirs, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., Moyse, A., & Geurten, M. (06 October 2018). Travail avec les parents dans la prise en charge précoce du bégaiement [Paper presentation]. Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium. |
Delbouille, J., Leclercq, A.-L., & Leclercq, B. (2018). Robots et personnages virtuels : objets et sujets d’émotions ? [Paper presentation]. Cycle de conférences dans le cadre de l'Exposition J'aurai 20 ans en 2030, Liège, Belgium. |
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Leclercq, A.-L., & Stievenart, M. (22 November 2017). L'apprentissage de résolution de problèmes complexes (ARPC) : un dispositif d'entrainement au travail interdisciplinaire [Paper presentation]. Semaine de l'enseignement : quel enseignement demain ?, Liège, Belgium. |
Delroisse, S., Etienne, A.-M., Willems, S., Rocha, C., Stassart, C., Della Libera, C., Remacle, A., & Leclercq, A.-L. (2017). La réalité virtuelle comme outil thérapeutique et de recherche [Paper presentation]. Rencontres de la simulation numérique en santé, Liège, Belgium. |
Etienne, A.-M., Stassart, C., Leclercq, A.-L., Quertemont, E., Willems, S., & Delroisse, S. (2017). La réalité virtuelle, un outil issu de la recherche et dédié aux traitements des peurs ! [Paper presentation]. La nuit des chercheurs, Liège, Belgium. |
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Leclercq, A.-L., & Michelon, F. (01 June 2017). Establishing normative data on the speech disfluencies of normally fluent French-speaking preschool children [Poster presentation]. 7e Colloque International de l'Association française de Linguistique cognitive, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., & Bouchard, S. (20 May 2017). Apport de la réalité virtuelle à l’évaluation et la prise en charge du bégaiement chez des adolescents [Paper presentation]. Congrès scientifique du Jubilé de la Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l'Education, Liège, Belgium. |
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Leclercq, A.-L., & Moyse, A. (16 February 2017). Stuttered and non-stuttered disfluencies in normally fluent, French-speaking preschool children [Paper presentation]. Fluency & disfluency: Across languages and language varieties. |
Leclercq, A.-L. (2016). Réalité virtuelle et bégaiement : un outil prometteur pour la prise en charge ? [Paper presentation]. Journée mondiale du bégaiement, Bruxelles, Belgium. |
Leclercq, A.-L. (2016). Bégaiement : Perspectives pour la prise en charge [Paper presentation]. Grand marché logopédique, Liège, Belgium. |
Jidovtseff, B., Martinez Perez, T., Leclercq, A.-L., Maillart, C., & Mornard, M. (11 June 2016). Effect of an adapted psychomotor intervention on motor development in preschool children from low socioeconomic status populations [Poster presentation]. 2016 AIESEP International Conference, Laramie, United States. |
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Leclercq, A.-L., & Martinez Perez, T. (12 February 2016). Recherche et exploitation de la littérature dans la définition d'un projet thérapeutique [Paper presentation]. L’approche Evidence-Based Practice (EBP) en logopédie : Présentations et illustrations de la démarche. |
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Leclercq, A.-L. (2016). Presse: Trouble de la parole Quand le bégaiement chez l’enfant devient inquiétant. |
Leclercq, A.-L. (2016). Presse: Mon enfant bégaie: Que faire ? L'invité de votre région, RCF Radio. |
Leclercq, A.-L. (2016). Mon enfant bégaie : Que faire ? [Paper presentation]. Conférence grand public, Liège, Belgium. |
Martinez Perez, T., Leclercq, A.-L., Leroy, S., Grevesse, P., Blavier, A., Morsomme, D., & Maillart, C. (2016). Faire preuve de réflexion éthique pour poser un acte professionnel : une compétence transversale développée tout au long du Master en logopédie [Poster presentation]. 29e Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Lausanne, Switzerland. |
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Leclercq, A.-L., & Maillart, C. (08 September 2015). L’apprentissage de résolution de problèmes complexes (ARPC) : un dispositif d’entrainement au travail interdisciplinaire [Paper presentation]. Colloque de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire. |
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Leclercq, A.-L., & Kister, J. (2015). Bégaiement chez le jeune enfant : Données préliminaires sur l’implémentation du programme Lidcombe en clinique francophone. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 135. |
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Delroisse, S., Etienne, A.-M., Willems, S., Rocha Augusto, C., Stassart, C., Della Libera, C., Remacle, A., & Leclercq, A.-L. (2014). La réalité virtuelle comme outil thérapeutique et de recherche [Paper presentation]. Rencontres de la simulation numérique en santé, Liège, Belgium. |
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Leclercq, A.-L., Majerus, S., Jacob, L., & Maillart, C. (June 2012). The Impact of Complexity on Sentence Comprehension in Children with Specific Language Impairment [Poster presentation]. The 14th Meeting of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association, Cork, Ireland. |
Maillart, C., Wiot, N., Leclercq, A.-L., & Durieux, N. (14 May 2012). Comment former des cliniciens critiques et réflexifs ? Implémentation d’une formation à l’Evidence-Based Practice au sein d’un master en logopédie/orthophonie [Paper presentation]. 27ème congrès de l'Association internationale de pédagogie universitaire, Trois-Rivières, Canada. |
Leclercq, A.-L., Maillart, C., Genet, O., & Majerus, S. (11 May 2012). Verbal short-term memory deficits in children with specific language impairment: impact of linguistic complexity and attentional control [Paper presentation]. Meeting of the Belgian Association of Psychology and of the Sociedad Española de Psicología Experimental, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., Maillart, C., Genêt, O., & Majerus, S. (May 2012). Verbal short-term memory deficits in children with specific language impairment : impact of linguistic complexity and attentional control [Paper presentation]. Talk presented at the 2012 Belgian Association for Psychological Sciences meeting, Liège, Belgium. |
Leclercq, A.-L., & Leroy, S. (2012). Introduction générale à la dysphasie : Caractéristiques linguistiques et approches théoriques. In C. Maillart & M.-A. Schelstraete (Eds.), Les dysphasies : de l’évaluation à la rééducation. Elsevier Masson. |
Leclercq, A.-L., Maillart, C., Pauquay, S., & Majerus, S. (2012). The impact of visual complexity on visual short-term memory in children with specific language impairment. Journal of the International Neuropsychological Society, 18, 1-10. doi:10.1017/S1355617712000021 |
Maillart, C., Leclercq, A.-L., & Quemart, P. (2012). La répétition de phrases comme aide au diagnostic des enfants dysphasiques. In Les entretiens de Bichat (Ed.), Entretiens d'Orthophonie 2012 (pp. 22-30). Toulouse, France: Europa Digital & Publishing. |
Leclercq, A.-L., Maillart, C., & Majerus, S. (29 September 2011). Adaptation de la rééducation langagière aux troubles de la mémoire à court terme verbale [Paper presentation]. 25ème Congrès Scientifique International des Orthophonistes, Metz, France. |
Leclercq, A.-L., Majerus, S., Prigent, G., & Maillart, C. (July 2011). Impact of dual-tasking on sentence comprehension in children with SLI [Poster presentation]. 12th International Congress for the Study of Child Language, Montreal, Canada. |
Leclercq, A.-L., & Majerus, S. (27 May 2011). Verbal STM impairment in children with SLI : A deficit serial order processing? [Paper presentation]. Talk presented at the 2011 Belgian Association for Psychological Sciences meeting, Gent, Belgium. |
Leclercq, A.-L., & Maillart, C. (31 March 2011). Réflexions sur la définition et les classifications des troubles sévères du langage oral [Paper presentation]. Nouvelles approches diagnostiques et thérapeutiques des troubles du langage oral, Lille, France. |
Maillart, C., & Leclercq, A.-L. (2011). L’intervention langagière basée sur la littérature enfantine [Paper presentation]. Nouvelles approches diagnostiques et thérapeutiques des troubles du langage oral, Lille, France. |
Leclercq, A.-L. (2011). Study of interactions between processing capacities and language development in children with specific language impairment [Doctoral thesis, Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/315031 |
Leclercq, A.-L. (2011). Etude des interactions entre les capacités de traitement et le développement du langage chez des enfants dysphasiques [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/207603 |
Prigent, G., Leclercq, A.-L., & Maillart, C. (2011). Etude de l’impact d’une tâche interférente sur les performances en compréhension morphosyntaxique d’enfants dysphasiques. Cahiers de l'ASELF. |
Leclercq, A.-L. (2010). Mémoire: Développement du langage et ses troubles. |
Leclercq, A.-L., Majerus, S., Guasti, M. T., Taïar, J., & Maillart, C. (09 September 2010). Spoken sentence comprehension in children with developmental dyslexia [Poster presentation]. The VI International Conference on Language Acquisition, Barcelone, Spain. |
Leclercq, A.-L., Majerus, S., & Maillart, C. (06 July 2010). Impact de la longueur des énoncés et de la fréquence lexicale sur la compréhension d’énoncés chez des enfants [Paper presentation]. Colloque Complacq, La complexité en langue et son acquisition, Paris, France. |
Leclercq, A.-L., Maillart, C., & Majerus, S. (26 June 2010). Impact of phonological complexity on verbal short-term memory performance in children with SLI [Poster presentation]. 13th Meeting of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association, Oslo, Norway. |
Leclercq, A.-L., Majerus, S., Jacob, L., & Maillart, C. (June 2010). Impact of morphosyntactic complexity in sentence comprehension in children with SLI [Poster presentation]. Child Language Seminar, Londres, United Kingdom. |
Leclercq, A.-L., & Leroy, S. (27 March 2010). Introduction générale à la dysphasie : Caractéristiques linguistiques et approches théoriques [Paper presentation]. Invited Talk presented at les Journées Scientifiques en Logopédie, Liège, Belgium. |
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Leclercq, A.-L., & Majerus, S. (04 December 2009). Répétition de non-mots et rappel sériel immédiat : Des mesures équivalentes de la mémoire à court terme verbale? [Poster presentation]. Les journées d'hiver de la Société de Neuropsychologie de Lange Française (SNLF), Paris, France. |
Leclercq, A.-L., Guasti, M. T., & Maillart, C. (05 June 2009). Impact of general processing capacities on complex language processing in French SLI children [Poster presentation]. 30th Symposium on Research in Child Language Disorders, Madison, United States - Wisconsin. |
Leclercq, A.-L. (June 2009). Impact d'une limitation des capacités de traitement sur la compréhension morphosyntaxique. Rééducation Orthophonique, 238. |
Leclercq, A.-L., Kattus, S., & Maillart, C. (14 May 2009). Dysphasie : Limitation des capacités de traitement et compréhension d’énoncés [Poster presentation]. Congrès du Comité Permanent de Liaison des Orthophonistes Logopèdes, Ljubljana, Slovenia. |
Majerus, S., Leclercq, A.-L., Grossman, A., Van der Linden, M., Billard, C., Touzin, M., & Poncelet, M. (2009). Serial order short-term memory capacities and specific language impairment: No evidence for a causal association. Cortex: A Journal Devoted to the Study of the Nervous System and Behavior, 45, 708-720. doi:10.1016/j.cortex.2008.10.006 |
Leclercq, A.-L., Poncelet, M., Van der Linden, M., & Majerus, S. (29 July 2008). Serial Order Short-Term Memory Predicts Later Vocabulary Development: Evidence From A Longitudinal Study Design [Poster presentation]. XI International Congress For The Study Of Child Language, Edinburgh, United Kingdom. |
Majerus, S., Belayachi, S., De Smedt, B., Leclercq, A.-L., Martinez Perez, T., Weekes, B., & Maquet, P. (26 May 2008). The importance of serial order short-term memory for lexical bilingual proficiency: Evidence from functional neiroimaging [Paper presentation]. Talk presented at the 2008 Belgian Association for Psychological Sciences meeting, Leuven, Belgium. |
Majerus, S., Belayachi, S., De Smedt, B., Leclercq, A.-L., Martinez Perez, T., Schmidt, C., Weekes, B., & Maquet, P. (2008). Neural networks for short-term memory for order differentiate high and low proficiency bilinguals. NeuroImage, 42, 1698-1713. doi:10.1016/j.neuroimage.2008.06.003 |