Publications and communications of Debora Nobile

Frenkel, S., & Nobile, D. (July 2014). Metacognition and school learning: Individual use of the DELV program with teenagers [Paper presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (July 2014). Link between learning profile and school achievement in primary school; a transversal study [Paper presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Nobile, D., & Frenkel, S. (July 2014). Metacognition and school learning: Use of the DELV program in primary school [Poster presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (March 2014). Learning to learn: Assessment of metacognitive competencies [Poster presentation]. 8th International Technology, Education and Development Conference, Valence, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). Learning to Learn: Assessment of Metacognitive competencies. In IATED (Ed.), INTED2014 Proceedings (pp. 3749-3758).

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique. (Rapport scientifique et technique semestriel numéro 2). SPW.

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport d'activité. (Rapport d'activité semestriel numéro 2). Belgium: SPW.

Frenkel, S., & Nobile, D. (2013). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique. (Rapport scientifique et technique semestriel numéro 1). SPW.

Frenkel, S., & Nobile, D. (2013). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport d'activité. (Rapport d'activité semestriel numéro 1). Belgium: SPW.