References of "Winand, Jean"
     in
Bookmark and Share    
Peer Reviewed
See detailAncient Egyptian lexical semantics: classifiers and beyond
Winand, Jean ULiege

Conference (2019, July 01)

Detailed reference viewed: 19 (3 ULiège)
Full Text
See detailA quoi servent les classements universitaires ?
Winand, Jean ULiege

Article for general public (2019)

Detailed reference viewed: 11 (0 ULiège)
Full Text
See detailLost in translation. Understanding the verbal predication in Egyptian
Winand, Jean ULiege

Conference (2019, June 28)

Detailed reference viewed: 22 (1 ULiège)
Peer Reviewed
See detailCan we (easily) get rid of the humanities?
Winand, Jean ULiege

Conference (2019, April 16)

Detailed reference viewed: 17 (2 ULiège)
See detailBe creative, think digital! The Universities at a crossroads.
Winand, Jean ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

Detailed reference viewed: 24 (1 ULiège)
Full Text
See detailL'Egypte des Pharaons en bord de Meuse
Winand, Jean ULiege

Scientific conference (2018, September 06)

Detailed reference viewed: 30 (4 ULiège)
Full Text
See detailSemantic maps: Questions … and some possible answers from an outsider
Winand, Jean ULiege

Conference (2018, June 27)

Detailed reference viewed: 22 (5 ULiège)
Peer Reviewed
See detailHorapollon ou la fin d'un parcours
Winand, Jean ULiege

Conference (2018, June 13)

Detailed reference viewed: 23 (1 ULiège)
See detailUn dictionnaire de l'égyptien ancien pour le 21e siècle
Winand, Jean ULiege

Scientific conference (2018, May 07)

Detailed reference viewed: 35 (5 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailUnderstanding the Egyptian Lexicon with(out) Comparison
Winand, Jean ULiege

Conference (2018, April 14)

Detailed reference viewed: 29 (1 ULiège)
Full Text
See detailPreface
Winand, Jean ULiege; Chantrain, Gaëlle

in Chantrain, Gaëlle; Winand, Jean (Eds.) Time and Space at Issue in Ancient Egypt (2018)

Detailed reference viewed: 27 (5 ULiège)
See detailTime and Space at Issue in Ancient Egypt
Winand, Jean ULiege; Chantrain, Gaëlle

Book published by Kai Widmaier (2018)

Detailed reference viewed: 59 (3 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailTemps et espace en Égypte ancienne : une introduction
Winand, Jean ULiege

in Winand, Jean; Chantrain, Gaelle (Eds.) Time and Space at Issue in Ancient Egypt (2018)

Detailed reference viewed: 30 (3 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLate Egyptian
Winand, Jean ULiege

in UCLA Encyclopedia of EgyptologyUC (2018)

Detailed reference viewed: 29 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDialectal, sociolectal and idiolectal variations in the late Egyptian texts from Deir el-Medineh and the Theban area
Winand, Jean ULiege

in Polis, Stéphane; Dorn, Andreas (Eds.) Outside the Box. (2018)

Detailed reference viewed: 23 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailUn peu d’analyse valentielle, quelques collocations lexicales et un soupçon de classificateurs sémantiques : une note sur le pBerlin 10487
Winand, Jean ULiege

in Doyen, Florence; Preys, René (Eds.) Sur le chemin du Mouseion d’Alexandrie. Études offertes à Marie-Cécile Bruwier (2018)

Detailed reference viewed: 35 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailL'Université et la démocratie des crédules
Winand, Jean ULiege

in Le Courrier de l'UNESCO (2018), (Janvier-mars), 21-23

Detailed reference viewed: 25 (5 ULiège)
See detailL'université à la croisée des chemins. Plaidoyer pour une université de la culture
Winand, Jean ULiege

Book published by Académie royale de Belgique (2018)

Face au désinvestissement des États, confrontées à l’émergence de nouveaux modes d’acquisition et de diffusion du savoir, en proie à une compétition féroce dans un marché concurrentiel, les universités ... [more ▼]

Face au désinvestissement des États, confrontées à l’émergence de nouveaux modes d’acquisition et de diffusion du savoir, en proie à une compétition féroce dans un marché concurrentiel, les universités peinent à trouver un modèle conciliant leurs missions fondamentales en matière d’enseignement et de recherche avec un équilibre financier à moyen et à long terme. Dans une société où les repères traditionnels s’écroulent, dans un monde surinformé où les valeurs démocratiques peinent à se faire entendre, les universités doivent plus que jamais innover dans leurs méthodes d’enseignement et maintenir une recherche de pointe. Mais aussi, sous peine de devenir des instituts techniques, elles doivent être des lieux privilégiés où se développe la liberté de penser en lien avec une culture profonde, nourrie de son épaisseur historique, permettant de s’approprier le passé pour mieux envisager le futur. [less ▲]

Detailed reference viewed: 217 (22 ULiège)