References of "Halleux, Isabelle"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailHR Excellence in Research award - What to know about?
Halleux, Isabelle ULiege; Sabbatini, Giuliana

Diverse speeche and writing (2020)

General presentation of the HRS4R process given to the faculties of Mazaryk University preparing the submission for the EU award.

Detailed reference viewed: 34 (5 ULiège)
Full Text
See detailRencontres virtuelles de suivi des séminaires HRS4R dispensés par MK O'Regan, UCC
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2020)

Les universités de Cork et de Liège avaient prévu d'organiser au printemps 2020 des Master classes HRS4R pour soutenir les institutions européennes désireuses de développer leur stratégie de gestion des ... [more ▼]

Les universités de Cork et de Liège avaient prévu d'organiser au printemps 2020 des Master classes HRS4R pour soutenir les institutions européennes désireuses de développer leur stratégie de gestion des ressources humaines en recherche et de demander le label européen HRS4R. Malheureusement ces séminaires ont dû être annulés suite à la crise sanitaire du COVID-19. L'UCC a alors choisi de développer 6 séminaires en ligne de 1h à destination des participants internationaux. L'ULiège a, en collaboration, planifié le lendemain des réunions de suivi à destination des francophones. Ce document reprend les concepts développés par Cork et précisés dans les contextes français et belge. [less ▲]

Detailed reference viewed: 58 (5 ULiège)
Full Text
See detailErasmus+ Minerva WP4 Seminar @ULiege - "HR excellence in research" award - What to know about?
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

Documentation of the training seminar given at ULiege to Minerva partners from Moldova and Armenia. ULiege is leader of the WP4 related to "Building capacities of research management".

Detailed reference viewed: 52 (12 ULiège)
Full Text
See detailCUPPD 2019/10 - Gestion de projet
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

Support de formation à destination des participants au certificat universitaire de préparation du projet doctoral. Session Oct. 2019

Detailed reference viewed: 122 (72 ULiège)
Full Text
See detailLa HRS4R : un défi institutionnel ?
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

En collaboration avec les autorités de l'Université de REmis Champagne-Ardenne, présentation du processus HRS4R. Dialogue avec les chercheurs et le personnel lors d'une séance de lancement du projet.

Detailed reference viewed: 43 (7 ULiège)
Full Text
See detailDéveloppement et évaluation des compétences des doctorants
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

Atelier de travail sur le développement et l'évaluation des compétences des doctorants. Rôle du superviseur et du doctorant pour une gestion efficace du parcours. Présentation d'outils utiles.

Detailed reference viewed: 22 (12 ULiège)
Full Text
See detailBEIPD Cofund - Publishable summary report
Halleux, Isabelle ULiege

Report (2019)

The BeIPD-Cofund project (2013-2019) allowed the University of Liege to offer 136 positions to worldwide postdoctoral researchers with the purpose of establishing themselves as experienced researchers ... [more ▼]

The BeIPD-Cofund project (2013-2019) allowed the University of Liege to offer 136 positions to worldwide postdoctoral researchers with the purpose of establishing themselves as experienced researchers. Fellowships were awarded across all disciplines to 104 Incoming Postdocs (IPD) who were new to the University of Liège or to Belgium and were looking to join one of our top research units. 32 Outgoing Postdocs (OPD) were awarded to young researchers looking to develop their careers and skills elsewhere in the world. Selection of the best candidates was administered by the University of Liège Research Councils with the help of the Research Office, in accordance with the disciplines of the applications and applicants (Human and Social Sciences, Sciences and Techniques, and Life Sciences). Candidates had a 1/5 chance at being selected. ULiège focused on three key achievements: (1) science, (2) career development and (3) improving the quality of HRS4R practices specifically the open, transparent and merit-based recruitment of researchers (OTM-R). Oucomes are also presented. [less ▲]

Detailed reference viewed: 41 (3 ULiège)
Full Text
See detailEssaimeurs de savoir - Du contenu d'articles scientifiques hautement spécialisés au grand public
Vancsok, Catherine ULiege; Halleux, Isabelle ULiege

Report (2019)

Le projet «Essaimeurs de Savoir» a permis l’exploration d’une grande diversité de formats de dissémination de la recherche. Chaque format développé a été conçu pour correspondre au public visé (chercheurs ... [more ▼]

Le projet «Essaimeurs de Savoir» a permis l’exploration d’une grande diversité de formats de dissémination de la recherche. Chaque format développé a été conçu pour correspondre au public visé (chercheurs, étudiants, élèves) et à l’environnement dans lequel il a été diffusé (festival de sciences, école, restaurant universitaire,...). Si certaines actions entreprises s’inscrivaient dans le cadre d’événements déjà en place depuis plusieurs années (comme les ateliers de la Nuit des Chercheurs), d’autres, en revanche, représentaient des initiatives nouvelles. La conception de formats tels que la bande dessinée ou le set de table comportait bien plus d’inconnues. Pour quel design opter ? Quelle longueur envisager pour être lu par le plus grand nombre ? Quel endroit et quelles circonstances choisir pour la distribution ? Toutes ces questions ont fait l’objet de réflexions préalables afin d’offrir la plus grande visibilité possible aux supports développés.Ce projet fut une véritable occasion d’échanger avec des chercheurs et avec des pairs autour de la dissémination de la recherche, et même de faire naître de nouvelles idées. Le projet a par ailleurs permis de spécialiser des scientifiques dans le rôle d’Essaimeur de Savoir, et de témoigner de leur expérience et compétences acquises. [less ▲]

Detailed reference viewed: 108 (19 ULiège)
Full Text
See detailLa HRS4R : un changement de culture ?
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

En collaboration avec les autorités de l'Université d'Aix-Marseille, présentation du processus HRS4R et dialogue avec les chercheurs lors d'une séance de lancement du projet.

Detailed reference viewed: 49 (4 ULiège)
Full Text
See detailMentoring researchers
Halleux, Isabelle ULiege; Ernst, Brigitte ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

This webinar is dedicated to Euraxess staff membes who would like to improve their knowledge on mentoring and start/improve their support to mentoring programmes in their organisations.

Detailed reference viewed: 123 (15 ULiège)
Full Text
See detailHRS4R Assessment process in a nutshell
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

This document presents thebasics for the assessment of applications for the HRS4R award. It was supporting work in small groups (introduction, conclusion).

Detailed reference viewed: 45 (4 ULiège)
Full Text
See detailMSCA-Cofund success story: Be International Postdoc @ULiege
Halleux, Isabelle ULiege

Conference (2019, June 04)

ULiege was awarded a cofund project for boosting excellence of 139 young post-docs. This presentation demonstrates how this project enable the researchers to develop their career and the University to ... [more ▼]

ULiege was awarded a cofund project for boosting excellence of 139 young post-docs. This presentation demonstrates how this project enable the researchers to develop their career and the University to improve its practices in OTM-R, communication and competences in supporting researchers [less ▲]

Detailed reference viewed: 77 (8 ULiège)
Full Text
See detailHRS4R Master Class for Newcomers - HRS4R process activities
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

This document describes the collective intelligence activities and supports I designed for (1) enabling newcomers to understand how to develop the HRS4R process as required for the EU award, (2) enabling ... [more ▼]

This document describes the collective intelligence activities and supports I designed for (1) enabling newcomers to understand how to develop the HRS4R process as required for the EU award, (2) enabling them to discover HRS4R key ideas that they will have to address as they move through the application and implementation processes, (3) helping them to understand how stakeholders can be actively involved in the implementation process. Lectures were moreover given in order to have a more comprehensive and science-base approach of the concepts. [less ▲]

Detailed reference viewed: 53 (16 ULiège)
Full Text
See detailOser le doctorat
Halleux, Isabelle ULiege; Favart, Evelyne ULiege; Dupont, Thérèse ULiege

Learning material (2019)

Ce fascicule apporte une courte réponse à une dizaine de questions régulièrement posées par les jeunes diplômés qui ont envie d’approfondir la thématique de leur mémoire de fin d’études, qui sont ... [more ▼]

Ce fascicule apporte une courte réponse à une dizaine de questions régulièrement posées par les jeunes diplômés qui ont envie d’approfondir la thématique de leur mémoire de fin d’études, qui sont sollicités par un professeur ou qui s’interrogent sur leur projet professionnel et leur avenir. Il présente le doctorat du 21e siècle : celui qui encourage et promeut le développement des connaissances, l’excellence, la créativité, l’innovation, l’interdisciplinarité, l’intersectorialité, la présence au monde et l’insertion dans la société. [less ▲]

Detailed reference viewed: 35 (7 ULiège)
Full Text
See detailA PhD... Is it for me?
Halleux, Isabelle ULiege; Favart, Evelyne ULiege; Dupont, Thérèse ULiege et al

Learning material (2019)

Perhaps you want to further explore the research you studied in your Master’s thesis; perhaps a professor encouraged you to consider further studies; or perhaps you know your passion can contribute to an ... [more ▼]

Perhaps you want to further explore the research you studied in your Master’s thesis; perhaps a professor encouraged you to consider further studies; or perhaps you know your passion can contribute to an important societal need and a PhD will allow you to make this impact. Whatever your motivation, this booklet will answer the ten questions most frequently asked by students who are considering pursuing a PhD. [less ▲]

Detailed reference viewed: 42 (7 ULiège)
Full Text
See detailHRS4R "HR excellence in research" - What you have to know about
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

These are the slides used during this one-day seminar held in Rigo, Latvia. Attendance : Universities and Research Centers from the Latvian Euraxess network. Findings from the working groups are added.

Detailed reference viewed: 83 (9 ULiège)
Full Text
See detailGestión de Investigación Universitaria
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

These documents are the support for the reflection on research management, held by the DiCYT of the University Mayon of San Simon, Cochabamba, Bolivia (11-15 / 2/2019). This collaboration is supported by ... [more ▼]

These documents are the support for the reflection on research management, held by the DiCYT of the University Mayon of San Simon, Cochabamba, Bolivia (11-15 / 2/2019). This collaboration is supported by ARES-CCD. [less ▲]

Detailed reference viewed: 71 (8 ULiège)
Full Text
See detailITN Enigma Workshop 5 - Career development through competences
Halleux, Isabelle ULiege

Learning material (2019)

This training intended to give keys for success in a PhD: 1. Know about competences, roles and actions developed during your PhD 2. Know about researcher’s professional attitude : project management ... [more ▼]

This training intended to give keys for success in a PhD: 1. Know about competences, roles and actions developed during your PhD 2. Know about researcher’s professional attitude : project management, Ethics, Open Science 3. Develop efficient collaboration in researchers' environment (supervisor, colleagues) It was delivered to 15 doctoral researchers in the Framework pof the EU ITN Enigma. [less ▲]

Detailed reference viewed: 28 (5 ULiège)
Full Text
See detailRéussir la HRS4R - Un défi institutionnel ?
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2019)

Atelier de 4 heures proposé aux chercheurs de l'Université d'Angers par leurs autorités. Expérimentation du processus, synthèse et analyse des étapes, recommandations pour l'introduction du dossier de ... [more ▼]

Atelier de 4 heures proposé aux chercheurs de l'Université d'Angers par leurs autorités. Expérimentation du processus, synthèse et analyse des étapes, recommandations pour l'introduction du dossier de labellisation à la Commission européenne. [less ▲]

Detailed reference viewed: 68 (5 ULiège)
Full Text
See detailHR excellence in research award. What to know about?
Halleux, Isabelle ULiege

Diverse speeche and writing (2018)

Presnetation of the HRS4R process and award to representatives of Czech and Slovak republics, Poland and Hungary. This was part of the quarterly meeting organised by the liaison offices based in Brussels

Detailed reference viewed: 81 (7 ULiège)