Publications and communications of Tiber Manfredini

Gaspar, A., Philippe, G., Evrard, B., Herné, P., Manfredini, T., & Delguste, C. (21 December 2023). VET&PHARM pilot project: A case study focusing on the perceived value of a pilot seminar on interprofessional communication for students in Pharmacy and Veterinary Medicine in the rational delivery of drugs for veterinary use [Poster presentation]. 10th FarahDay of the Faculuty of Veterinary Medicine, Liège, Belgium.

Irabor, T.-J., Kambere Kavulikirwa, O., Humbel, M., Manfredini, T., & Antoine-Moussiaux, N. (2023). Exploring the Potential of a Serious Game Framework in Developing Systems-Thinking Skills. Journal of Veterinary Medical Education. doi:10.3138/jvme-2023-0048

Delguste, C., Goffart, K., Jans, V., Sferrazza, J., Manfredini, T., & Toppets, V. (15 April 2021). Development of a 3-aspects-model for the teaching of shared decision making in veterinary medicine [Poster presentation]. International Conference on Communication in Healthcare 2021 Part 2: Online.

Toppets, V., Goffart, K., Jans, V., Sferrazza, J., Manfredini, T., & Delguste, C. (15 April 2021). Training in communication for veterinary students at the University of Liege, Belgium [Poster presentation]. International Conference on Communication in Healthcare 2021 Part 2: Online.

Léonard, G., Pfennig, A., Toye, D., Gommes, C., Lambert, S., Job, N., Léonard, A., Manfredini, T., & Dumont, M.-N. (05 September 2016). Integrated Project with Focus on Energy Transition and Circular Economy for Developing Engineering Students' Soft Skills [Poster presentation]. 8th Conference on Engineering Education for Sustainable Development, Bruges, Belgium.

Jans, V., & Manfredini, T. (14 January 2016). Double confrontation des autoévaluations du fonctionnement du groupe-projet... au service de l'apprentissage du travail en équipe chez les étudiants de l'enseignement supérieur [Paper presentation]. 28ème colloque de l'ADMEE-Europe "Evaluations et apprentissages", Lisbonne, Portugal.

Rémy, E., Manfredini, T., & Cloes, M. (October 2015). Analyse exploratoire des liens entre l’interaction entraîneur-joueuses, les représentaitons mutuelles de l’entraînement et la performance sportive. Bulletin de Psychologie, 68 (5), 355-366.

Remy, E., Manfredini, T., & Cloes, M. (2013). Analyse de l’interaction entraîneur-sportifs. Analyse qualitative exploratoire d’un modèle original. In B. Carnel & J. Moniotte (Eds.), Intervention, Recherche et Formation: Quels enjeux, quelles transformations? (pp. 270-283). Divion, France: Imprimerie JULIEN-JOPUB.

Faulx, D., & Manfredini, T. (2007). La formation des travailleurs sociaux face aux enjeux et contraintes de la société post-moderne. In Quelles formations au métier du social pour quel travail social ? (pp. 1-10).

Faulx, D., Delvaux, S., & Manfredini, T. (2007). A la recherche des indicateurs de conflits graves : les représentations des professionnels de l'intervention en situation de conflit. Cahiers Internationaux de Psychologie Sociale, 75-76, 105-115.

Faulx, D., Peters, S., & Manfredini, T. (2007). Fondements épistémologiques de la formation des adultes et société post-moderne : Un mariage impossible ? Education Permanente, 173.

Manfredini, T., Gavray, C., & Born, M. (2001). Spatialité et temporalité du vécu du bien-être. In B. Bawin (Ed.), L'exclusion et l'insécurité d'existence en milieu urbain (pp. 85-102). Bruxelles, Belgium: Pire.